Tecnikai SEO beállítások kezdőknek

6 technikai SEO beállítás, hogy jobban teljesítsen a weboldalad a Google-ben

Nem számít, milyen nagy forgalma van a blogodnak, jó lenne még több, nem?
Még mindig nincs jobb, gyorsabb és olcsóbb forgalomgenerátor, mint a Google.
De ezt már biztosan tudod.

De amit talán mégsem tudsz az, hogy mi az oka, hogy a blogod, annak ellenére, hogy láthatóan jobb tartalmat írsz, mint a versenytársaid, mégsem vagy még első helyen.
Ennek sok oka lehet.
Lehet, hogy nincs elég minőségi befelé mutató linked, a weboldalon a technikai SEO gyenge, vagy csak túl sok versenytárs.
Mint blogger biztosan ismered a tartalmi SEO fogalmát, de nem biztos, hogy tudod, hogy létezik technikai SEO is.

Mi a technikai SEO?

A technikai SEO – egyszerűen leírva – mindazokra a tényezőkre vonatkozik, amelyek hatással vannak a weboldal Google keresőben való teljesítményére és a keresőmotorokkal való kapcsolatára.

Vagyis minden olyan tényező a technikai SEO körébe tartozik, amit a weboldal készítője tud módosítani és nem magától a weboldal tartalmától függ. Tehát fontos, hogy hogyan van maga az oldal leprogramozva, technikailag elkészítve.

Az erős technikai SEO alapú weboldal nem csak megkönnyíti a keresőmotorok számára a tartalom feltérképezését és indexelését, hanem jobb felhasználói élményt nyújt a látogatók számára is.
Az elmúlt 2-3 évben a weboldal teljesítménye és felhasználói élménye kulcsfontosságú tényezővé vált a Google keresőmotor-rangsorolási algoritmusaiban.
Tehát még ha erős is az oldalon a tartalmi SEO, akkor sem kapod meg a maximális besorolást technikai SEO nélkül.

Mit tegyél, hogy erős legyen a weboldalad technikai SEO mutatója is?

1. Megbízható és biztonságos szerveren legyen a weboldalad, blogod

A weboldal hosting szolgáltatásának minősége egy olyan dolog, amelyet soha nem szabad alábecsülni. Megbízhatónak, biztonságosnak kell lennie.

Miért? Mert ha a blogod nem biztonságos vagy rosszul kezelt szervereken van, sok más beállítás hatástalan marad.
Egy rossz hosting cég miatt akár a teljes weboldalad is elveszhet. A Google figyeli ezeket a dolgokat is. Ha a tárhely szerverei gyakran és hosszú időn át állnak le, az a rangsorban is visszaesést fog eredményezni. Ha egy weboldalt feltörtek, vagy a rosszindulatú program települt fel, akkor a Google gyorsan feketelistára teszi a weboldalt és eltávolíthatja az összes keresési eredmény közül.
Ezért ügyeljen arra, hogy megbízható tárhely szolgáltatót válasszunk.

Én a weboldalaimhoz 1 éves ajándék tárhely szolgáltatást adok. Magyarország egyik legmegbízhatóbb és legnagyobb szolgáltatójánál tudom ezt felajánlani. Ne hagyd ki az ajánlatot!

2. Optimalizáld a weboldal sebességét

Google egyik fontos szempontja, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson a látogatóknak. Éppen ezért lassú és rosszul optimalizált weboldalak hátrébb szorulnak a keresési eredmények közt, még akkor is, ha nagyszerű tartalmuk van.
2010-ben a Google hivatalosan is rangsorolási tényezőnek nyilvánította az oldal betöltési sebességét, és bünteti a weboldalakat, amelyek túl lassúak.
Használj tartalomszolgáltatót (CDN) a webhely teljesítményének növeléséhez.
Optimalizáld a képeket és a vizuális tartalmat a blogodon, akár WordPress pluginekkel.
Csak a legfontosabb WordPress bővítményeket használd, és távolítd el a felesleges fájlokat is.

Használd a Google saját sebességtesztjét, hogy lásd, van-e még javítani való az oldaladon.

3. Használj reszponzív WordPress sablont

A weboldalad biztosan mobilbarát?
Ha nem, akkor látogatók ezreit veszíted. Az online keresések több mint 50% -a mobileszközökből származik, így a Google a keresési eredményei között az első helyeken kizárólag mobilbarát weboldalakat jelenít meg.

Az, hogy megjelenik mobilon is a weboldalad, nem egyenlő azzal, hogy reszponzív is. A mobilbarát weboldal olyan felépítésű, amely a tartalmat a különböző eszközök méretéhez igazítja.
Google Mobile Friendly Teszt használatával meg tudod nézni, hogy mobilbarát-e az oldalad.
A reszponzív weboldal kialakítása nem opció többé, ez egy kulcsfontosságú SEO követelmény, amelyet be kell tartani.

4. Hozz létre weboldal térképet

Hány kattintással érhető el bármelyik tartalom a weboldaladon?
Ha több mint 3-4 kattintás kell, a Google robotjainak hosszabb ideig tart a weboldal feltérképezése és a tartalom indexelése. A Google robotok belső linkeket használnak a releváns oldalak azonosítására és indexelésére.

A munkájuk könnyebbé tételéhez olyan módon kell kategorizálni a tartalmat, hogy egyetlen bejegyzés sem több, mint 3-4 kattintásnyira legyen a kezdőlaptól.
Amikor a Google robotok egy kategóriát feltérképeznek, a belső linkek vezetik őket az adott kategóriába tartozó összes blogbejegyzéshez.

Például:
yoursite.com/WordPress/start-a-blog
yoursite.com/Social-Media/Facebook-marketing-guide

5. Keress meg és távolíts el minden duplikált tartalmat a weboldaladon

Van különbség a másolat és a másolt tartalom között. A Google nagyon nem szereti az olyan blogokat, melyek más weboldalak tartalmát másolják.
Lehetőleg ne tedd ezt.

De még az is forgalomcsökkenést okozhat, ha a weboldalon sok az ismétlődő tartalom. Ez többnyire több oldalon ismétlődő meta-leírások esetén történik meg.
Szerencsére azonban ezt a problémát könnyen meg lehet oldani.

Lépj be a Search Console-fiókodba (Google Webmaster Tools)
Menj a Keresési megjelenítés és a HTML-fejlesztések pontra.
Kattints duplán a meta leírásokra, ha meg szeretnéd jeleníteni a duplikált meta leírásokat.
A probléma megoldása a kanonikus URL. Egy kanonikus URL megmondja a Google-nak, hogy ugyanaz a tartalom több aloldalt tartalmaz a weboldalon, de van egy URL, amelyet a Google-nak indexelnie kell, és hagynia kell a többit.
Ha nem szeretné ezt manuálisan csinálni, használd a Yoast SEO plugint ennek beállítására.

A Yoast SEO plugint használatáról itt olvashatsz részletesen.

6. Távolítsd el a feltérképezési hibákat a weboldalon

A technikai SEO egyik fő célja, hogy egyszerűvé tegyök a Google-nek, hogy bejárja a weboldalunkat.
Ezért meg kell szabadulni minden olyan feltérképezési hibától, amely megakadályozza a Google számára a tartalom indexelését.
Különböző típusú feltérképezési hibák vannak. De mindegyiket megtalálhatod Search Console-ban.
“Nem található” a leggyakoribb feltérképezési hiba, amelyet törött vagy hibás hivatkozások okoznak. De számos más hibatípus is létezik. A Moz-nak nagyon részletes útmutatója van ezekről.
Még akkor is, ha nincsenek feltérképezési hibái, ellenőrizze Search Console-fiókját havonta, csak hogy biztosan minden rendben van-e.

Az erős technikai SEO fontos a blog és minden weboldal hosszú távú forgalom generációs stratégiájához. Az ebben a bejegyzésben tárgyalt változtatások a segítenek még jobb helyezést elérni a Google-ben. Ez azonban csak néhány a technikai SEO alap beállításai közül. Ha kapcsolatba szeretnél lépni egy SEO szakértővel, mert inkább szakemberre bíznád a weboldalad, írj nekem!

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek oszd meg!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…
8 azonnal használható módszer, hogy a kapcsolati űrlapod többen töltsék ki

8 azonnal használható módszer, hogy a kapcsolati űrlapod többen töltsék ki

Kíváncsi vagy, miért nem töltik ki elegen a weboldaladon a kapcsolati űrlapot? Minden weboldal azért készül, hogy végül pénzt keress…
Webfejlesztő vagy DIY weboldal?

Webfejlesztő vagy DIY weboldal?

Webfejlesztőre van szükséged vagy saját magad is el tudod készíteni a weboldaladat? Nézzük a Te esetedet: a vállalkozásodnak új weboldalra…