Yoast SEO használata és beállítása

Yoast SEO – ha még nem ismered, akkor aranybányára találtál!

Előfordult már, hogy megírtál a WordPress-ben egy nagyszerű blogbejegyzést, cikket, de valahogy mégsem akartak jönni az olvasók a Google-ből? Sőt, a Google meg sem találta az írásodat?

A Yoast SEO plugin használatával kicsit közelebb kerülsz a keresőoptimalizált cikkek írásához és több organikus találatot érhetsz el a keresőkben. Érdemes minden bejegyzésed megírásához használnod! Nagyon egyszerűen kezelhető, sőt, első körben elég, ha csak a piros és zöld pöttyöket figyeled.

Nézzük sorban, mi is a Yoast SEO plugin és miket lehet rajta beállítani:

  •  Kulcsszót vagy kulcsszavakat, amire a bejegyzés épül. 
  • Meta leírást, amely a Google-ben meg fog jelenni a cím alatt
  • Ez után kapsz néhány hasznos információt a megírt cikkedről: elegendő-e a szavak száma, milyen sűrűséggel fordul elő a kulcsszó a szövegben, van-e kép és ha igen, megfelelő-e az alt tag-ja.
  • Beállíthatod, hogy a Facebook hogyan jelenítse meg megosztáskor a bejegyzésedet.

Én ebben a sorrendben szoktam haladni:

1. Kulcsszó megadása

A bejegyzés megírása előtt a témából adódik a kulcsszó is. Ez általában a blogbejegyzés címe is egyben. Ha kulcsszókutatásra adnád a fejed, akkor itt találsz néhány szuper és ingyenes kulcsszókutató eszközt is. Próbálj meg olyan kulcsszót keresni, amire az adott téma kapcsán te is rákeresnél. Ne legyen hosszabb 3 szónál lehetőleg.

2. Meta leírás

Ez lesz az a sor, amely a Google-ben meg fog jelenni, ha rákeresnek a kulcsszavadra vagy a bejegyzés tartalmában foglaltakra. Az alsó zöld csíkhoz érdemes igazodni. Ha túl hosszúra sikerül a leírás, akkor a végét levágja a kereső, ha túl rövid, akkor nem biztos, hogy az olvasó minden információt megkap a tartalomról. A kulcsszavakat érdemes használni ebben a mezőben is!

3. Jöhet is bejegyzés megírása!

Itt is figyelj, hogy a kulcsszavakat használd, de a Yoast SEO segíteni fog abban, ha nem elég a sűrűségük a szövegben. Illetve a minimum szó számot próbáld meg 300 felett tartani, de erre is figyelmeztet majd a plugin, ha még túl rövid a cikked.

Én ennek a cikknek a megírása közben készítem ezeket a screenshotokat és most itt tartok a piros és zöld pöttyökkel. Belső hivatkozást kell még kitennem, ezt egy Kapcsolat gombbal fogom megoldani, melyet a bejegyzés végére teszek.

Amiről nem írtam még, az a képek elhelyezése és a kép ALT attribútumának kitöltése – természetesen a kulcsszó használatával. Ezt a WordPress-ben a kép feltöltésekor tudod megadni, mégpedig itt:

4. Már csak a socail media megosztás előnézete maradt

A Facebookon való weboldal megosztási prblémákról írtam már korábban. Ha gondod adódna vele, akkor itt elolvashatod.

A képen látható mezőket töltsd ki és ez után az itt beállított adatok fognak megjelenni a Facebook oldaladon, ha megosztod a bejegyzést.

  • Facebook title – a bejegyzés címe
  • Facebook description – rövid leírás
  • Facebook Image – a megosztott bejegyzés felett látható kép.

5. Ellenőrizd le a munkád és javítsd a nagyobb hibákat!

Minél több van, annál jobb munkát végeztél. De ha még akadnak narancssárga vagy piros pöttyök, akkor azokat érdemes javítani, azon a részen dolgozz még egy picit.

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…
Tecnikai SEO beállítások kezdőknek

Tecnikai SEO beállítások kezdőknek

6 technikai SEO beállítás, hogy jobban teljesítsen a weboldalad a Google-ben Nem számít, milyen nagy forgalma van a blogodnak, jó…
Google Analytics beállítása és WordPress weboldalhoz kapcsolása

Google Analytics beállítása és WordPress weboldalhoz kapcsolása

Miért fontos a Google Analytics a weboldal tulajdonosokak? Miután elindítottál egy blogot, egy weboldalt vagy egy webáruházat az elsődleges célja,…