Webfejlesztő vagy DIY weboldal?

Webfejlesztőre van szükséged vagy saját magad is el tudod készíteni a weboldaladat?

Nézzük a Te esetedet: a vállalkozásodnak új weboldalra van szüksége, vagy úgy érzed, ideje átalakítani a már meglévő weblapotokat. Mit csinálsz, merre indulsz?

Ennek két útja van: egy profi webfejlesztőnek fizetsz ezért vagy nekiállsz magad elkészíteni az új weboldalt.

2018-ban már sok ingyenes anyag elérhető a weben arról, hogyan készítsünk saját WordPress weboldalt. Van leírás a telepítésről, a tárhely és domain vásárlásról, a sablonokról, a pluginokról és hűű, még a konfigurálásról is!

De valóban ennyire egyszerű lenne?

Mi alapján döntesz, hogy melyik videót vagy leírást használod? Honnan tudod, hogy melyik az igazán hasznos és melyik az, amelyiket ha megcsinálod, csak időpocsékolás lesz a vége? Ezzel a kutatással is elmegy minimum egy-két hét úgy, hogy még semmi sem történt.

Ezután domaint választasz és tárhelyet vásárolsz? Ismered-e mindazokat a szempontokat, amelyeket figyelembe kell venned, hogy később a Google helyezésed ne ezeken múljon? MI alapján döntesz?

Tegyük fel, hogy közben árajánlatokat is bekérsz mondjuk 3 webfejlesztőtől. A beérkező ajánlatok sajnos meghaladják azt az összeget, amit szíved szerint a weboldalra költenél. Nézegeted a weblapjaikat és felmerül benned a kérdés, hogy mi a franc az, amit ők tényleg hozzáadnak a weboldal értékéhez? Ráadásul úgy, hogy állítólag bárki tud weboldalt csinálni 4 perc alatt.

Sokszor láttam már ezt a helyzetet. Több száz olyan cégtulajdonos, vállalkozó, mint Te, felvette velem a kapcsolatot, és megkérdezte, hogy a sablonok könnyen használhatók-e, és ők maguk is össze tudják-e majd állítani a weboldalt. Több száz weboldalt láttam már  DIY-felhasználók és szakemberek által elkészítve is, hidd el, van különbség.

Ebben a cikkben azzal foglalkozom, hogy érdemes-e magad nekiállni weboldal készíteni vagy szükséged lesz a fejlesztőre.

Nézzük meg először az okokat, hogy miért szeretnéd te magad csinálni:

Első és legfontosabb szempont általában az ár.

Ha az interneten böngészed az oktató videókat és leírásokat, akkor azt fogják sugallni, hogy weboldalt bárki tud készíteni. A ma elérhető technológia lehetővé teszi az új weboldal létrehozását részletes technikai ismeretek és kódolási készségek nélkül is. Sok weboldal építő platform áll már rendelkezésre. Régen a weboldal luxus volt, ma árucikk. A WordPress a legelterjedtebb CMS, de persze van más is, amivel nekikezdhetsz a saját weboldalnak. Mindnek vannak erősségei és gyengeségei, ezeket nem árt ismerni.

Miért fizetnél valakinek, hogy hozzon létre egy weboldalt Neked, ha ez viszonylag könnyű, magunk is megcsinálhatjuk?
A mágikus összetevő hiányzik: a hatékonyság.

Ez azt jelenti, hogy könnyű létrehozni egy weboldalt, de nagyon nehéz létrehozni egy hatékony weboldalt, amely új vevőket generál számodra. A weblapot úgy kell kezelned, mint azt a befektetést, amely végül pont annyira fog hasznot hozni, mint amennyit belefektetsz.

A weboldal alapos kutatás és tervezése nélkül történő elkészítése idő- és pénzpazarlás, nem számít, mennyire olcsó volt létrehozni, mert megfelelő stratégia, tervezés és kivitelezés nélkül a Te erőfeszítéseid sohasem fognak megtérülni.

Ha saját magad hozol létre egy weboldalt előzetes ismeretek nélkül, akkor arra pazarolod a drága időd, hogy olyan dolgokat csinálj, ami 10-ből 9 esetben nem fog működni a jövőben. Láttam már, sokszor.

Ami hiányzik, az a hatékonyság. A készülő weboldalad nem fog konvertálni, nem fog vevőket irányítani, nem lesz keresőoptimalizált, és még sorolhatnám azokat a tényezőket, amik kívülről nem látszanak, de szakemberként évekig tanulunk róluk és alkalmazzuk ezeket az ismereteket. Ezek azok, amiktől egy weboldal működik és nem a sablon és a telepítés.

Rengeteg időt és erőforrást kell fordítani az internetes technológiák megismerésére: hosting, domainek, WordPress, pluginok, biztonság, mentések, SEO… a lista hosszú. Egyszerűen nem éri meg ezen a folyamaton végigmenni annak, aki csak egy weboldal elkészítésére fordítaná a tudást. Ha mindent tudni akarsz, akkor készülj fel egy 8-10 hónapos intenzív tanulásra, napi 8 órában. Ennyi idő alatt mennyi pénzt termelne az a weboldal, melyet egy profi készít el neked maximum 3-4 hét alatt?

Nézzük meg, miért érdemes profit megbíznod a weboldal elkészítésével:

Sok ilyen ok van, szóval menjünk sorjában.

Fontos, hogy a munka előtt megbeszéljétek az elvárásokat. Te elmondod, hogy mit szeretnél, a webdesigner átnézi és felülbírálja. Javaslatokat tesz és ezeket a javaslatokat meg is indokolja. Ha a Te webesed ezt nem teszi, hanem vakon követi az utasításaidat, akkor van egy rossz hírem: nem jó web fejlesztőt választottál.

Ez a lépés biztosít arról, hogy profin működő weboldalad lesz.

Ezután jön egy professzionális formatervezés, mely a már meglévő márkához kell hogy igazodjon. A “professzionális tervezés” ebben az esetben is egyenes arányban áll a költségvetéssel. A legtöbb kis-és közepes üzleti weboldal alapja egy prémium WordPress téma, és ez tökéletesen elég is. A téma használatával a weboldal készítő sokkal többet tud kihozni egy adott költségvetésből más, fontos területeken, és nem megy a pénz a semmiből történő tervezésre és fejlesztésre.

Teljesen nyilvánvaló, hogy a semmiből felépíteni egy weboldalt sokkal több erőforrást igényel, mint egy kész témát használni alapul. Ezt árban úgy képzeld el, hogy a WordPress téma kialakítására kapott árajánlatod végéhez még egy nullát írj hozzá. Ennyibe kerülne egy weboldalt a nulláról felépíteni.

Ráadásul a legtöbb prémium téma ma már maximálisan testre szabható, ezért nagyon nagyon kicsi esély van arra, hogy két weboldal ugyanúgy fog kinézni, még ha ugyanazt a témát is használnánk. Viszont a fejlesztő nagy felelősséget is vállal! Sajnos, aki nem rendelkezik a webdesign megfelelő ismereteivel, könnyen tönkreteheti a téma professzionális megjelenését színséma a tipográfia és az elrendezés rossz kialakításával.

Mi gondoskodunk róla, hogy még akkor is, ha vásárolt témát használunk, a weboldalad továbbra is professzionális és egyedi legyen. Szükség esetén egy gyermek téma készítésével további kiigazításokat végzünk a téma meglévő kinézete és funkcionalitása terén.

Nem szabad elfelejteni, hogy az igazán jó weblap a jó tartalomról szól, nem csak kódról és a formatervezésről. Biztos vagyok benne, hogy mindenki naponta minimum egy olyan weboldalt használ, ami borzasztó csúnya, de a tartalom jó. Nekem pl. a reddit.com egyike ezeknek a weboldalaknak. A webfejlesztő segít neked abban, hogy a weboldalad jól nézzen ki és a tartalom is megfelelő legyen.

Mégis, ne feledd, hogy a weboldal elsődleges célja, hogy új ügyfeleket hozzon. Szinte semmi sem olyan fontos, mint a tartalom, amely lehet akár szöveg, akár kép, akár videó. Ezért sokkal jobb, ha beszélsz a vállalkozásodról és a céljaidról egy olyan szövegírónak, ami ismeri a WordPress weboldalkat is, és az ő általa írt szöveget használva fogod meggyőzni a weboldalad látogatóit, hogy kapcsolatba lépjenek veled, vagy akár megvásárolják a termékeidet vagy szolgáltatásaidat online.

A weboldal elsődlegesen a célközönség részére készül, nekik és nem neked kell, hogy tetsszen. Persze jó esetben mindkettő megvalósul, hisz a célközönséged Te ismered a legjobban. De ha csupán egy sablont használsz vagy lemásolod a konkurenciát, egy másik nagyon fontos lépés ismét csak kimarad: a kereső optimalizálás (SEO). A WordPress kitűnő választás a SEO-hoz, és a Google szereti, mert lehetővé teszi a tartalom könnyű feltérképezését. De mindennek nincs értelme, ha a weboldalon megjelenített tartalom nem követi azokat a szabályokat, amelyek segítenek a Google-nak megérteni, hogy mit szeretnél mondani.

És ez egy másik fontos szempont, ami miatt mindenképp a webfejlesztőt ajánlom: a technikai SEO optimalizálása. És ismét, az egyik legfontosabb dolog az, hogy a potenciális ügyfelek megtalálhatják weblapodat a Google-ban. Több száz olyan tényező van, amelyek befolyásolják a Google SEO rangsorát.

Egy jó fejlesztő minden esetben gondoskodik arról, hogy weboldalad gyorsan betöltődjön, optimalizálja a rajta lévő képeket, és ajánljon egy jó tárhelyszolgáltatót.

Ha minden kész, és a fejlesztő is sikeresen végezte a munkát, így egy új, gyönyörű, és hatékony weboldalt kapsz. Ideje pezsgőt bontani és ünnepelni!

De nem, itt még mindig nincs vége a folyamatnak!

A weboldalak soha nem készek teljesen, hisz folyamatosan naprakésznek kell lenniük, mind technikai, mind tartalmi szempontból. A WordPresst, a témát és a bővítményeket időről időre frissíteni kell, és ha nem akarsz egy nap arra ébredni, hogy a weboldalad már nem működik, akkor bizony ezzel is foglalkozni kell. A weboldal készítője ajánlatot tehet, hogy ezeket a frissítéseket elvégzi, így ezzel sem kell foglalkoznod a jövőben. A weboldal rendszeres karbantartása hosszú távon is nyugalmat biztosít.

Röviden összefoglalva:

Ha végül kész a weblap, akkor hamarosan be fogja indítani az üzletet is számodra, és a weboldalon keletkező bevételek egy részét arra kell majd fordítani, hogy a weblap megújuljon. A WordPress későbbiekben való bővítése sokkal olcsóbb (és hatékonyabb!), mint 2-3 évente újratervezni a teljes weblapot.

Tehát, ha egy profi webfejlesztőre bízzuk a munkát:

Egy teljes stratégiát ki fogunk dolgozni az új weboldalad készítése előtt. Biztos lehetsz benne, hogy weboldalad profi lesz és hibátlanul működik. Még akkor is, ha előre elkészített prémium témákat használunk, testre szabjuk, hogy maximálisan megfeleljenek a márkádnak. Segítünk előkészíteni a weboldal tartalmát – szöveget, képeket, videókat stb. A teljesítményt és sebességet optimalizáljuk annak érdekében, hogy a Google rangsorban jól szerepeljen. Miután befejeződött a munka, akkor segítünk frissíteni a weblapot hosszú távon, és bővítjük, hogy veled és cégeddel növekedhessen.

Első hallásra valóban úgy tűnhet, hogy ez a megoldás drágább, mintha Te magad nekiállnál és nulla forintból weboldalt csinálnál,  de amint azt az elején is írtam, nagyon nehéz létrehozni egy olyan hatékony weboldalt, amely új vevőket hoz neked. Emiatt érdemes egy olyan szakemberhez fordulni, aki mindezeket meg tudja csinálni.

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek oszd meg!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…
8 azonnal használható módszer, hogy a kapcsolati űrlapod többen töltsék ki

8 azonnal használható módszer, hogy a kapcsolati űrlapod többen töltsék ki

Kíváncsi vagy, miért nem töltik ki elegen a weboldaladon a kapcsolati űrlapot? Minden weboldal azért készül, hogy végül pénzt keress…
Tecnikai SEO beállítások kezdőknek

Tecnikai SEO beállítások kezdőknek

6 technikai SEO beállítás, hogy jobban teljesítsen a weboldalad a Google-ben Nem számít, milyen nagy forgalma van a blogodnak, jó…