Seo ellenőrző lista – 2020-ban

Mire kell figyelned, hogy a Google-ben jó vagy még jobb helyezést érj el? Mutatok egy 24 pontból álló SEO ellenőrző listát, amelyet ha átnézel és beállítod azokat a dolgokat, amelyek még nincsenek optimalizálva az weboldaladon, akkor sokat javulhat a keresőben a helyezésed.

Arra figyelj, hogy a tartalmi, vagyis az on-page seo beállítások nem azonnal hatnak. Érdemes adni nekik pár hetet, hogy érződjön a hatásuk.

Korábban már írtam a SEO technikai beállításairól. Ha még nem olvastad és a esetleg a tartalmi beállításaid már rendben vannak, akkor nézd meg ezt a bejegyzést is: TECHNIKAI SEO BEÁLLÍTÁSOK KEZDŐKNEK

Kulcsszavak:

1. Vannak-e kulcsszavaid (1-4 szóból álló szóösszetételek, tehát nem csak egy szó számít kulcsszónak) és ezek elégszer szerepelnek-e az oldaladon?

2. Ne tömd tele az oldalaidat a kulcsszavakkal. Max. 2%-ban szerepeljenek egy-egy aloldalon.

URL-ek:

3. Az url-eid tartalmazzák-e a kulcsszavakat? Ezt egyszerűen megnézheted, ha a böngészősávban megnézed a weboldalad, aloldaid, kategória oldalaid, termékoldalaid linkjét.

4. Legyenek ezek az URL-ek lehetőleg rövidek, nem jó, ha extra hosszú url-eket használsz.

H1-H3 címek:

5. A weboldaladon a címek jól vannak-e megjelenítve? A kulcsszavak szerepelnek-e a címekben is? Ez a <H1></H1>, amelyet keresned kell első sorban, de jó, ha a H2-H3 és esetleg a H4 hierarchiájú címekben is megjelennek a kulcsszavaid.

Title tag:

6. Minden aloldalnak egyedi title tagje legyen, amely szintén tartalmazza a kulcsszót/kulcsszavakat.

Lista a keresőoptimalizáláshoz

Meta description:

7. Ellenőrizd van-e meta descriptionod! Ha még nincs, akkor legyen kitöltve és minden oldalon legyen egyedi és szintén legyen benne a kulcsszó! (Yoast seo ebben segít – erről bővebben ITT írtam. )

Search Console:

8. Ellenőrizd Search Console-ban, hogy a keresési megjelenítéseid jól jelennek-e meg. Ha nem, vagy bármilyen egyéb hibát észlel a Search Console, javítsd!

9. Itt azt is meg tudod nézni, hogy milyen kulcsszavakra hozza ki a Google találatban az oldaladat.

Google Analytics

10. A Search Console mellett használd az Analytcs-et is. Fontos, hogy tudd, honnan jönnek a weboldaladra a látogatók, mennyi ideig maradnak és hol lépnek ki.

Szöveg:

11. Az első 150 szóban már szerepeljen legalább egyszer a kulcsszavad.

12. Optimális hosszúságú-e a szöveged minden aloldalon? Legalább 300 szóból álljon és lehetőleg max. 2%-ban szerepeljenek benne a kulcsszavaid.

13. Fontos, hogy aki odalátogat, valóban azt kapja, amire rákeresett. Ha nem, akkor gyorsan továbbmegy.

14. Elég érdekes-e a szöveged ahhoz, hogy végig olvassák esetleg tovább is lapozzanak másik aloldalra?

15. Lehetőleg használj szinonimákat is az oldalon. Nem jó, ha nagyon teletömjük a szöveget a kulcsszavakkal. Sőt, akár hátrányunkra is válhat ez a fajta ‘csalás’.

Kategória oldalak:

16. Ellenőrizd vannak-e kategória oldalaid! Ezekhez vannak-e leírások? WordPress-ben a kategóriára kattints és ott a Szerkesztés gombot keresd. Ott találsz egy nagyobb mezőt, oda tudsz írni leírást a kategóriádnak is.

17. Számold meg, hogy egy kategória oldalad hány terméket tartalmaz! Jó lenne minimum 3-5 termék 1-1 kategóriában.

Linkek:

18. Legyenek belső linkek a weboldaladon. Vagyis hivatkozz sokat saját magadra.

19. Szintén nagyon jó, ha kifelé mutató linkeket is használsz. Vagyis külső weboldalakra is hivatkozz, ha szükséges.

20. Jó, ha vannak bejövő linkjeid is. Más oldalakról nem mindig könnyű bejövő hivatkozást szerezni, de ha van rá lehetőség, akkor használd ki. Esetleg linkcsere programokat is kereshetsz.

21. Ne feledd, hogy azt is jó, ha a Facebook-ról, Instagram-ról, Youtube-ról is hivatkoznak az oldaladra.

Keresőoptimalizálás ellenőrző lista 2020-ban

Képek:

22. Optimalizáld a fotókat. Bár ez inkább a technikai SEO-hoz tartozik, de nem győzöm hangsúlyozni, hogy a nagy fotók jelentősen lelassítják a betöltési sebességet, ezáltal emelkedik azoknak a felhasználóknak a száma, akik elhagyják az oldaladat.

23. Ellenőrizd le a képek fájlnevét is. Jó, ha azok szintén tartalmazzák a kulcsszavaidat.

24. Nagyon fontos, hogy a képek alt/helyettesítő szöveg adatai is ki legyenek töltve. Ezekben is a kulcsszavak használatára törekedj

Ha ezt a néhány fő szabályt betartod és elvégzed a seo ellenőrző lista minden pontjának javaslatát, meglátod, hogy hamarosan több organikus látogatót fogsz kapni a Google-ből, mint korábban.

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Seo audit tapasztalatok

Seo audit tapasztalatok

15 weboldal keresőoptimalizálási szempontból való ellenőrzésének eredménye Egy viszonylag nagy vállalkozókból álló csoportban kitettem egy felhívást, miszerint vállalom 15 weboldal…
Weboldal készítés árak 2020-ban

Weboldal készítés árak 2020-ban

Mire számíts, ha weboldal készítésre árajánlatot kérsz? Gyakran felmerül a megrendelőimben, hogy vajon mi alapján érdemes kiválasztani a weboldal készítőt.…
Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…