Weboldal készítés árak 2020-ban

Mire számíts, ha weboldal készítésre árajánlatot kérsz?

Gyakran felmerül a megrendelőimben, hogy vajon mi alapján érdemes kiválasztani a weboldal készítőt. Sokan szinte kizárólag az ár alapján döntenek. Nem is rossz döntés ez, ha megnézzük, hogy pontosan mit kapunk a pénzünkért.

Weboldal árajánlat kérés

Első kérdés, amely befolyásolja a weboldal készítés árát az, hogy:

Mi a célunk a készülő weboldallal?

Ezt sokaknak nehéz meghatározni. Mégis mi más lehet a cél, mint hogy több vevőt szerezzenek, a szolgáltatásuk híre még több emberhez eljusson. De nem mindig ez a cél. Van olyan eset, amikor egy sima bemutatkozó oldal is elég, mert a névjegykártyán szerepel a weboldal és így jönnek a látogatók. Olyan is van, hogy már nem tetszik, a dizájn, mert elavult és új ruhába kell öltöztetni a blogot, webáruházat vagy a weblapot. A leggyakoribb eset, amikor komplex szolgáltatást kér valaki – logótervezés, webdizájn, SEO, socail média oldalak kezelése, szövegírás… Itt nem nagyon lehet különválasztani csak a weboldalt a többi elemtől. Ezért van sok szolgáltatónál kiírva, hogy Kérj árajánlatot ahelyett, hogy konkrét áraik lennének.

Persze lehet, hogy olyan magasak az árak, hogy egyszerűen „nem merik” kitenni vagy csak nem szeretnék, hogy a konkurencia lássa, hogy ők mennyiért dolgoznak.

Pedig a weboldal készítés ára már sokat elárul arról, hogy mit kap érte a vásárló.

A második kérdés, hogy:

Mire van szükség és mit tartalmaz az ajánlat?

Rengeteg helyen látom, hogy Bemutatkozó weboldal 2-3 aloldallal: 150.000Ft. Oké, de mit ad ezzel a szolgáltató?

Általánosságban, amit egy weboldalnak tudnia kell már a kezdettől:

  • legyen kulcsszavakra optimalizálva a tartalom
  • meglegyen a megfelelő mennyiségű tartalom – szöveges és képes is
  • technikailag legyen Google barát, vagyis: gyors, mobilra optimalizált és biztonságos
  • rendszeres karbantartás vagy ennek megtanítása
  • a célközönségnek készüljön
  • grafikai szempontból legalább elfogadható legyen
  • tudd te magad is kezelni, ha szeretnéd
  • optimális, ha követőkódokat is tartalmaz, hogy fél-egy év múlva lásd, merre tovább

Egy webshop ennél bonyolultabb, erre most nem is térek ki.

Tehát az árat valóban szinte minden esetben egyénre és csúnya szóval élve projektre kell szabni.

Miből áll a weboldal készítés?

De azért, hogy ne maradj konkrét árak nélkül se:

Egy alap weboldal készítése ára, amellyel egy kezdő vállalkozás el tud indulni és a fenti lista minden elemét tartalmazza, kb. 150.000 és 400.000Ft közt van. Ha ennél kevesebbért hirdet valaki, akkor érdemes rákérdezni, hogy mi az, ami nincs benne a szolgáltatásban. Ha pedig ennél több, akkor érdemes megnézni a weboldal készítő portfólióját, mert lehet, hogy sok nagy céggel dolgozott már együtt, pl. Coca-Cola, Ikea, stb… és emiatt magasak az árai. Ezek a magas árak általában ügynökségektől származnak.

Egy induló kisvállalkozásnak nagyon ritkán van szüksége ügynökségre, sok esetben a szabadúszók is rendelkeznek a megfelelő tudással ahhoz, hogy egy valóban jól teljesítő, vevőszerző weblap elkészüljön.

Weboldal készítés előtt felmerülő kérdések.

Mire figyelj, ha árajánlatot kérsz weblap készítésre?

  • minden esetben nézd meg a referenciákat, a portfóliót. Aki nem rendelkezik értékelhető munkákkal, nem biztos, hogy egy 1-2 hónapos WordPress gyorstalpaló után valóban minden igénynek megfelelő weboldalt fog készíteni akkor sem, ha olcsó.
  • legjobb, ha az ismerőseidtől kérsz ajánlásokat. Ha vannak olyan ismerőseid, akik dolgoztak vagy jelenleg is dolgoznak sitebuilder-rel, webdizájnerrel és meg vannak elégedve a munkájukkal, akkor bátran kért tőlük is ajánlatot
  • írd meg részletesen, mit szeretnél. Jó jel, ha még belekérdez a szolgáltató, ha telefonos vagy személyes találkozót ajánl fel, hogy részletesen átbeszéljétek a készülő weboldaladat.
  • Ellenőrizhető-e, hogy amit ígér, az valóban úgy is lesz. Ezt előre nehéz megmondani, de ismét érdemes a referenciákra hagyatkozni.
  • Kérdezd meg, hogy milyen technológiával készül a weboldalad. Egyedileg lesz-e programozva, WordPress vagy más tartalomkezelővel készül-e? Ha esetleg WordPress, akkor ingyenes vagy prémium sablonból lesz-e felépítve vagy egyedileg programozott sablont használ a weblap készítője.
  • Kérj egy összegző listát, hogy mi fog készülni és ezeket hasonlítsd össze.
  • Soha ne csak egy árajánlatot kérj! Legalább 3-4 helyről kérj ajánlatot. A legolcsóbbat és a legdrágábbat dobd ki és a maradék 2-3 weboldal készítővel vedd fel a kapcsolatot.
  • Sokat számít a személyes szimpátia is. Ha van 2 kb. egyforma ajánlatod, akkor már csak az emberi tényező fog dönteni.

Nézd meg az én áraimat és a referencia munkáimat is és ha úgy gondolod, hogy egymást keressük, akkor írj nekem!

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek oszd meg!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Seo audit tapasztalatok

Seo audit tapasztalatok

15 weboldal keresőoptimalizálási szempontból való ellenőrzésének eredménye Egy viszonylag nagy vállalkozókból álló csoportban kitettem egy felhívást, miszerint vállalom 15 weboldal…
Seo ellenőrző lista - 2020-ban

Seo ellenőrző lista - 2020-ban

Mire kell figyelned, hogy a Google-ben jó vagy még jobb helyezést érj el? Mutatok egy 24 pontból álló SEO ellenőrző…
Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…