Seo audit tapasztalatok

15 weboldal keresőoptimalizálási szempontból való ellenőrzésének eredménye

Egy viszonylag nagy vállalkozókból álló csoportban kitettem egy felhívást, miszerint vállalom 15 weboldal SEO audit elvégzését és emellett két anyukának ingyenes keresőoptimalizálást is vállalok hosszabb, néhány hónapos utánkövetéssel.

Mi állt a keresőoptimalizálás audit felajánlásom mögött?

Úgy látom, hogy sokaknak nagyon nehéz átlátni, hogy mi is az a SEO. Azt gondolom, hogy valami olyasmit gondolnak sokan, hogy ez valami őrült nagy titok és a seo mágusok kezében van egy varázsgömb, amelyből a titkot meglesik. Akinek a tudás a fejében van, az a nyerő és akinek nincs, az csak sötétben tapogatózik.

Igen, egyébként valami kis igazság van is ebben. No nem varázsgömböt használunk, hanem valóban vannak olyan SEO technikák, amelyekkel valós eredményeket lehet elérni.

Keresőoptimalizálás audit összegzése

Az elsődleges SEO hibák, melyekkel találkoztam az ellenőrzések közben:

1. Kulcsszavak hiánya vagy helytelen használatuk

Mit jelent ez?

Van, ahol egyből láttam, hogy mit takar a weboldal, miről szól, mi a szolgáltatás, de gyakori a fiktív terméknevek  szolgáltatásnevek használata, amelyre egy átlag Google felhasználó sosem keres rá.

Gyakori, hogy a leírásból nem derül ki, hogy milyen kulcsszavakra kellene hogy a Google keresőben megjelennie a szolgáltatásnak, de a weboldal tulajdonosa mégis várja a csodát.

Tehát első és legfontosabb tanácsom: kulcsszókutatás nélkül ne írjatok weboldal szöveget!

2. A szöveg mennyiségi hibái, túl rövid a szöveg a weboldalon

A tapasztalatom az volt, hogy általában túl kevés a szöveg. Ez csak akkor baj, ha nincsenek megfelelő fotók sem az oldalon. A rövid szöveget a Google nem tartja elég jónak ahhoz, hogy előre sorolja (kivéve, ha nagyon ritka és érdekes a téma).

Sőt, ha olyan aloldalak vannak, ahol egyáltalán nincs szöveg, csak mondjuk 2 link, amely átvisz egy másik weboldalra, akkor arra sajnos nem fog találat érkezni.

Tanácsom: Figyeljetek a szöveg hosszúságra! Ne legyenek 5-6 mondatok leírások egy-egy oldalon. Van egy középút, ez pedig a kb. 300-600 szavas szöveg. Emellett legyen a szöveg érdekes, olvasmányos, derüljön ki belőle, hogy mit árulsz, mi a szolgáltatásod.

3. Az előző két pont összeadva – sem kulcsszavakat, sem hosszú szöveget nem találtam

Sem kulcsszavakat nem találok, de még a szöveg is rövid. Ez a legrosszabb kombináció. Nincs olyan, hogy nincs miről írni. Egy szobafestő írhat pl. a színkeverésről, ecsetfajtákról, az árakról, a megrendelőiről, tehet ki előtte-utána fotókat, stb. Tehát még abban a témában is lehet újat mutatni, amelyre azt gondolod, hogy nem érdekli az olvasókat.

(Ha nincs témaötleted, akkor az egyszeri SEO tanácsadás csomagomhoz kapsz 20 blogtéma javaslatot is!)

Szövegírás seo szempontokkal

4. A weboldal strukturális hibái:

Ez nem szorosan SEO hiba, de úgy kapcsolódik a keresőoptimalizáláshoz, hogy amennyiben nem találja meg a látogató az oldaladon azonnal azt, amit keres vagy hibaoldalakra fut, esetleg a menü szerkezete nem egyértelmű, akkor nagyon hamar el fogja hagyni az oldalt. És így lesz belőle mégis keresőoptimalzálási hiba, mert ha nagyon magas a bouncing rate / visszapattanási ráta, akkor a Google is értéktelenebbnek fogja találni az oldaladat. Láttam pl. olyat, hogy az oldal 1/3-át a menü foglalta el, amely lefelé görgetéskor is ott maradt, nehezítve ezzel a böngészést. Vagy olyannal is találkoztam, hogy egy egyedi termékeket áruló shopban épp a terméktervező nem működött. Láttam olyat, hogy nem volt menüsor az oldalon, lentebb gombokkal lehetett navigálni.

Javaslatom, hogy a megszokott, működő dolgok a weben több látogatót hoznak, mint az újdonságok. Ellenőrizzük gyakran, hogy minden rendben van az oldalunkon, átlátható-e, minden aloldal elérhető-e, működik-e a rendelés és a kapcsolati űrlap. Ha ezek nincsenek rendben, sok megrendeléstől eleshetünk.

5. Kevésbé ismert hiba, hogy a képek <alt> vagy Helyettesítő szöveg mezői nincsenek kitöltve.

Az egyik leggyakoribb hiba, melyet a keresőoptimalizálás audit végzése közben tapasztaltam. Ez annyiban fontos, hogy a Google nem mindig ismeri fel mi van a fotón. Emiatt ezt a szöveget olvassa el, amikor képeket hoz ki a találati listába.

Tanácsom: Töltsétek ki ezt a mezőt, fontos SEO szempont! WordPress-ben egyszerű, a médiatárba a fotóra kattintva megjelenik a mező. Egyedi fejlesztésű weboldalnál kérjetek segítséget a fejlesztőtől.

6. A címsorok helytelen használata:

Itt is a kulcsszavak hiányával találkoztam legtöbb esetben. A címsorok alatt értem a H1-H4 címsorokat.

Javaslatom: nézzétek át a weboldalaitokat ebből a szempontból is és javítsátok a hibákat.

7. Kicsi vagy homályos fotók használata:

Szintén nem közvetlen SEO szempont, inkább a felhasználói élmény nő, ha szépek, látványosak a termékfotóitok. Jobb érzés úgy böngészni, ha szép, éles képek vannak a weboldalon. Nálam a bizalmat is növeli, ha látom, hogy a szolgáltató erre is fordított energiát.

Tipp: ha kicsit és életlen képek vannak az oldaladon, cseréld le őket!

8. Utolsó SEO audit tapasztalatom az volt, hogy a technikai SEO-ra gyakran nem fordít energiát a weboldal készítője.

Ezt gyakran DIY weboldalaknál látom, általában a DIVI-vel, vagy egyéb hasonló „kattintgatós” sablonnal készült odalaknál.

Tanácsom: ha nem ismered a technikai keresőoptimalizálás szabályait, akkor keress meg és elvégzem neked a szükséges beállításokat!

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek oszd meg!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Seo ellenőrző lista - 2020-ban

Seo ellenőrző lista - 2020-ban

Mire kell figyelned, hogy a Google-ben jó vagy még jobb helyezést érj el? Mutatok egy 24 pontból álló SEO ellenőrző…
Weboldal készítés árak 2020-ban

Weboldal készítés árak 2020-ban

Mire számíts, ha weboldal készítésre árajánlatot kérsz? Gyakran felmerül a megrendelőimben, hogy vajon mi alapján érdemes kiválasztani a weboldal készítőt.…
Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…