Miért fontos a Google Analytics a weboldal tulajdonosokak?

Miután elindítottál egy blogot, egy weboldalt vagy egy webáruházat az elsődleges célja, hogy több forgalmat és vásárlót hozzon. A Google Analytics segít, hogy megtudd, ki látogatja a weboldalad.

Láthatod a statisztikában, hogy:

– Ki látogatja az oldalt

Az elemzésnek ez a része mutatja, hogy a hol vannak helyileg, melyik böngészőt használják és más fontos információkat is mutat, például a képernyőfelbontást, a JavaScript-támogatást, a Flash-támogatást, a nyelvet és így tovább.

Ezek az adatok rendkívül hasznosak, és számos módon segíthetnek. Leginkább arra használhatod, hogy a weboldalad valóban olyanná alakítsd, hogy a te közönségednek a legmegfelelőbb legyen.

Például ha a felhasználók többsége 1280 képernyős felbontást használ, akkor győződj meg róla, hogy a design kompatibilis-e a kisebb felbontással.

– Mit csinálnak az emberek a weblapodon?

Nyomon követheted, hogy a felhasználók melyik aloldalkon járnak, mennyi ideig maradnak az oldalon, és milyen a visszapattanási arány (a felhasználók százaléka, aki kilép a webhelyről az első látogatás során).

Ezen információk használatával csökkenthető a visszafordulási arányt és növelhető oldalmegtekintések száma.

Megtudhatod, mik a legnépszerűbb cikkek, melyek azok, amelyek nem teljesítenek túl jól, és milyen tartalmakra keresnek rá a felhasználók.

– Mikor látogatják meg a honlapot?

Ha tudod, mikor van a legtöbb látogató az oldaladon, akkor érdemes ekkorra időzíteni az új bejegyzések közzétételét vagy a webshopban az akció indulását. 

– Hogyan találják meg az emberek a weboldalt?

Az elemzés ezen része megmutatja, hogy honnan jöttek a felhasználók (például: keresőmotorok, közvetlen linkek, hivatkozási linkek egy másik webhelyről, social média oldalak…).

Azt is megmutatja, hogy a látogatók százaléka származott ezekből a forrásokból.

 

Google Analytics fiók beállítása

 

feliratkozás a google analytics-ba

1. Alapvetően egy Google regisztrációval kell rendelkezned. Ugyanaz jó, amellyel a gmail-t is használod, ugyanaz a szolgáltatás.

Ha megvagy, akkor menj a Google analytics-re és kezdd el beállítani a következő módon: 

analytics signup

2. A következő képernyőn ezeket az adatokat állítsd be. 

Név – ez lesz a felhasználóneved. 

Website name – ez akkor érdekes, ha több oldalt is követsz. Ez alapján tudod őket megkülönböztetni.

Website URL – ide másold be a böngészősávból a weboldal linkjét. 

És mehet is a Get Tracink ID gomb megnyomása. 

Pipálj ki minden jelölőnégyzetet a következő képernyőn és mehetsz is tovább. 

 

analytics adatok kitöltése

3. Most megjelenik a Google Analytics követőkódja. Ezt a kódot kell kimásolni (ctrl+C ctrl+V) és beilleszteni a weboldal </head> előtti részébe. Még ne zárd be a böngésző ablakot, mert lehet, hogy ismét ki kell másolni a kódot vagy vissza kell ide térni később.

itt van a tracking kód

WordPress oldalba beillesztés 

Legalább három módja van, hogyan illeszd be a kódot a WordPress weboldaladba. 

 

1. A telepített témában általában van rá mód, hogy a </head> elé kódot írj be. Olyasmit keress, hogy <head> részhez beírható kód.

A Divi-ben pl. itt találod:

 

2. A MonsterInsights plugin segítségével

MonsterInsights plugin letöltése

Töltsd le a plugint, kapcsold be és állítsd be a következő módon: 

Meg fog kérni, engedélyezd, hogy hozzákapcsolódjon a megfelelő Google fiókodhoz. 

Ezen a ponton első körben nem nagyon kell módosítani. 

Kész, mehet is a tracking. 

 

3. Ha nem használnál ilyen bonyolult plugint, mint a Monsters, akkor szimplán az Insert header and footer tenni fogja a dolgát. 

Ide elég csak bemásolni a fent mutatott követőkódot és kész is. Itt nincs külön felület az admin-ben a WordPress oldaladon, a Google analytics-ben tudsz mindent követni. 

Egy weboldal a kulcsszókutatáshoz, amiről senki nem beszél

Mit szólnál, ha mutatnék egy olyan magyar weboldalt, amelyre senki sem gondol, mégis az egyik legjobb hely a kulcsszókutatásra?   Nem találják meg a weboldalad? Kiss Tibi már megénekelte évekkel ezelőtt így...  Ne ess ebbe a hibába!  Nincs a google keresőben a...

Tecnikai SEO beállítások kezdőknek

6 technikai SEO beállítás, hogy jobban teljesítsen a weboldalad a Google-ben Nem számít, milyen nagy forgalma van a blogodnak, jó lenne még több, nem? Még mindig nincs jobb, gyorsabb és olcsóbb forgalomgenerátor, mint a Google. De ezt már biztosan tudod. De amit talán...

Yoast SEO használata és beállítása 2018-ban

Yoast SEO - ha még nem ismered, akkor aranybányára találtál! Előfordult már, hogy megírtál a WordPress-ben egy nagyszerű blogbejegyzést, cikket, de valahogy mégsem akartak jönni az olvasók a Google-ből? Sőt, a Google meg sem találta az írásodat? A Yoast SEO plugin...

SEO tippek a weboldalad látogatottságának növelése érdekében

5 TIPP A NAGYOBB LÁTOGATOTTSÁG ÉRDEKÉBEN A weboldal tulajdonosa és a webdizájner közt sokszor nincs egyetértés abban, hogy milyen szolgáltatás és milyen tartalom jelenjen meg a készülő weboldalon. Az hogy a leendő látogató hogyan fogja magát érezni a weboldalon - és...

Pin It on Pinterest