Google Analytics beállítása és WordPress weboldalhoz kapcsolása

Miért fontos a Google Analytics a weboldal tulajdonosokak?

Miután elindítottál egy blogot, egy weboldalt vagy egy webáruházat az elsődleges célja, hogy több forgalmat és vásárlót hozzon. A Google Analytics segít, hogy megtudd, ki látogatja a weboldalad.

Láthatod a statisztikában, hogy:

– Ki látogatja az oldalt

Az elemzésnek ez a része mutatja, hogy a hol vannak helyileg, melyik böngészőt használják és más fontos információkat is mutat, például a képernyőfelbontást, a JavaScript-támogatást, a Flash-támogatást, a nyelvet és így tovább.

Ezek az adatok rendkívül hasznosak, és számos módon segíthetnek. Leginkább arra használhatod, hogy a weboldalad valóban olyanná alakítsd, hogy a te közönségednek a legmegfelelőbb legyen.

Például ha a felhasználók többsége 1280 képernyős felbontást használ, akkor győződj meg róla, hogy a design kompatibilis-e a kisebb felbontással.

– Mit csinálnak az emberek a weblapodon?

Nyomon követheted, hogy a felhasználók melyik aloldalkon járnak, mennyi ideig maradnak az oldalon, és milyen a visszapattanási arány (a felhasználók százaléka, aki kilép a webhelyről az első látogatás során).

Ezen információk használatával csökkenthető a visszafordulási arányt és növelhető oldalmegtekintések száma.

Megtudhatod, mik a legnépszerűbb cikkek, melyek azok, amelyek nem teljesítenek túl jól, és milyen tartalmakra keresnek rá a felhasználók.

– Mikor látogatják meg a honlapot?

Ha tudod, mikor van a legtöbb látogató az oldaladon, akkor érdemes ekkorra időzíteni az új bejegyzések közzétételét vagy a webshopban az akció indulását. 

– Hogyan találják meg az emberek a weboldalt?

Az elemzés ezen része megmutatja, hogy honnan jöttek a felhasználók (például: keresőmotorok, közvetlen linkek, hivatkozási linkek egy másik webhelyről, social média oldalak…).

Azt is megmutatja, hogy a látogatók százaléka származott ezekből a forrásokból.

Google Analytics fiók beállítása

1. Alapvetően egy Google regisztrációval kell rendelkezned. Ugyanaz jó, amellyel a gmail-t is használod, ugyanaz a szolgáltatás.

Ha megvagy, akkor menj a Google analytics-re és kezdd el beállítani a következő módon: 

2. A következő képernyőn ezeket az adatokat állítsd be. 

Név – ez lesz a felhasználóneved. 

Website name – ez akkor érdekes, ha több oldalt is követsz. Ez alapján tudod őket megkülönböztetni.

Website URL – ide másold be a böngészősávból a weboldal linkjét. 

És mehet is a Get Tracink ID gomb megnyomása. 

Pipálj ki minden jelölőnégyzetet a következő képernyőn és mehetsz is tovább. 

3. Most megjelenik a Google Analytics követőkódja.

Ezt a kódot kell kimásolni (ctrl+C ctrl+V) és beilleszteni a weboldal </head> előtti részébe. Még ne zárd be a böngésző ablakot, mert lehet, hogy ismét ki kell másolni a kódot vagy vissza kell ide térni később.

WordPress oldalba beillesztés 

Legalább három módja van, hogyan illeszd be a kódot a WordPress weboldaladba. 

1. A telepített témában általában van rá mód, hogy a </head> elé kódot írj be. Olyasmit keress, hogy <head> részhez beírható kód.

A Divi-ben pl. itt találod:

2. MonsterInsights plugin segítségével

Töltsd le a plugint, kapcsold be és állítsd be a következő módon: 

Meg fog kérni, engedélyezd, hogy hozzákapcsolódjon a megfelelő Google fiókodhoz. 

Ezen a ponton első körben nem nagyon kell módosítani. 

Kész, mehet is a tracking. 

3. Ha nem használnál ilyen bonyolult plugint, mint a Monsters, akkor szimplán az Insert header and footer tenni fogja a dolgát. 

Ide elég csak bemásolni a fent mutatott követőkódot és kész is. Itt nincs külön felület az admin-ben a WordPress oldaladon, a Google analytics-ben tudsz mindent követni. 

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek oszd meg!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…
Ezért készíts webáruházat!

Ezért készíts webáruházat!

Ha csodás termékeid vannak, saját márkád, fantasztikus ötleteid, elengedhetetlen, hogy legyen saját webáruházad is. Tudom, hogy ódzkodsz a feladattól, és legyőzhetetlen kihívásként…
Yoast SEO használata és beállítása

Yoast SEO használata és beállítása

Yoast SEO – ha még nem ismered, akkor aranybányára találtál! Előfordult már, hogy megírtál a WordPress-ben egy nagyszerű blogbejegyzést, cikket,…