Miért fontos a Google Analytics a weboldal tulajdonosokak?
Miután elindítottál egy blogot, egy weboldalt vagy egy webáruházat az elsődleges célja, hogy több forgalmat és vásárlót hozzon. A Google Analytics segít, hogy megtudd, ki látogatja a weboldalad.
Láthatod a statisztikában, hogy:
– Ki látogatja az oldalt
Az elemzésnek ez a része mutatja, hogy a hol vannak helyileg, melyik böngészőt használják és más fontos információkat is mutat, például a képernyőfelbontást, a JavaScript-támogatást, a Flash-támogatást, a nyelvet és így tovább.
Ezek az adatok rendkívül hasznosak, és számos módon segíthetnek. Leginkább arra használhatod, hogy a weboldalad valóban olyanná alakítsd, hogy a te közönségednek a legmegfelelőbb legyen.
Például ha a felhasználók többsége 1280 képernyős felbontást használ, akkor győződj meg róla, hogy a design kompatibilis-e a kisebb felbontással.
– Mit csinálnak az emberek a weblapodon?
Nyomon követheted, hogy a felhasználók melyik aloldalkon járnak, mennyi ideig maradnak az oldalon, és milyen a visszapattanási arány (a felhasználók százaléka, aki kilép a webhelyről az első látogatás során).
Ezen információk használatával csökkenthető a visszafordulási arányt és növelhető oldalmegtekintések száma.
Megtudhatod, mik a legnépszerűbb cikkek, melyek azok, amelyek nem teljesítenek túl jól, és milyen tartalmakra keresnek rá a felhasználók.
– Mikor látogatják meg a honlapot?
Ha tudod, mikor van a legtöbb látogató az oldaladon, akkor érdemes ekkorra időzíteni az új bejegyzések közzétételét vagy a webshopban az akció indulását.
– Hogyan találják meg az emberek a weboldalt?
Az elemzés ezen része megmutatja, hogy honnan jöttek a felhasználók (például: keresőmotorok, közvetlen linkek, hivatkozási linkek egy másik webhelyről, social média oldalak…).
Azt is megmutatja, hogy a látogatók százaléka származott ezekből a forrásokból.
Google Analytics fiók beállítása
1. Alapvetően egy Google regisztrációval kell rendelkezned. Ugyanaz jó, amellyel a gmail-t is használod, ugyanaz a szolgáltatás.
Ha megvagy, akkor menj a Google analytics-re és kezdd el beállítani a következő módon:
2. A következő képernyőn ezeket az adatokat állítsd be.
Név – ez lesz a felhasználóneved.
Website name – ez akkor érdekes, ha több oldalt is követsz. Ez alapján tudod őket megkülönböztetni.
Website URL – ide másold be a böngészősávból a weboldal linkjét.
És mehet is a Get Tracink ID gomb megnyomása.
Pipálj ki minden jelölőnégyzetet a következő képernyőn és mehetsz is tovább.
3. Most megjelenik a Google Analytics követőkódja.
Ezt a kódot kell kimásolni (ctrl+C ctrl+V) és beilleszteni a weboldal </head> előtti részébe. Még ne zárd be a böngésző ablakot, mert lehet, hogy ismét ki kell másolni a kódot vagy vissza kell ide térni később.
WordPress oldalba beillesztés
Legalább három módja van, hogyan illeszd be a kódot a WordPress weboldaladba.
1. A telepített témában általában van rá mód, hogy a </head> elé kódot írj be. Olyasmit keress, hogy <head> részhez beírható kód.
A Divi-ben pl. itt találod:
2. A MonsterInsights plugin segítségével
Töltsd le a plugint, kapcsold be és állítsd be a következő módon:
Meg fog kérni, engedélyezd, hogy hozzákapcsolódjon a megfelelő Google fiókodhoz.
Ezen a ponton első körben nem nagyon kell módosítani.
Kész, mehet is a tracking.
3. Ha nem használnál ilyen bonyolult plugint, mint a Monsters, akkor szimplán az Insert header and footer tenni fogja a dolgát.
Ide elég csak bemásolni a fent mutatott követőkódot és kész is. Itt nincs külön felület az admin-ben a WordPress oldaladon, a Google analytics-ben tudsz mindent követni.