Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page?

A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára hoztak létre. Ez egy olyan hely, ahol egy látogató “földet ért”, amikor rákattint egy Google Ads, Facebook vagy hasonló internetes hirdetésre.

A landing oldalakat egyetlen cél – egy úgynevezett Call to Action (CTA) – elérésére tervezték.
Emiatt az egyszerűség miatt működnek jól a landing oldalak és érik el a Google Ads kampányok konverziós arányainak növelését.

Annak érdekében, hogy teljes mértékben megértsük a céloldal és a hozzá tartozó fő weboldalon található egyéb oldalak, például a kezdőlap közötti különbséget, fontos figyelembe venni az organikus és a fizetett keresési forgalom közötti különbségeket.

A magasan konvertáló landing page megszerkesztése már nagyobb szakértelmet kíván, mintha egy bemutatkozó oldalt készítenénk.
Több tucatnyi különböző összetevőre van szükség ahhoz, felkeltse a figyelmet: pszichológia, marketing és egy csipetnyi abból, “amit az ügyfél akar”.
Ez azt jelenti, hogy egy hatékony oldal létrehozása többet jelent, mint hogy ” szuperjól néz ki”.

Azért mielőtt elkezdenénk, fontos megjegyezni, hogy nincs egységes kézikönyv, amely leírja, hogy milyen a tökéletes landing oldal és azt hogyan készítsd el. Én trükköket mutatok, amelyeket jó, ha követsz!
Fontos tudnod, hogy van, ami az egyik landingen működik, de talán egy másik témájú oldalon már egyáltalán nem fog!

Ez azért van, mert a célközönség, a szándék, a termék, az ipar, a költség, az üzenet, az értékteremtés és minden más oldalanként változik.

De hát nem mindenkire jó ugyanaz a méretű cipő sem, ugye?

De vannak olyan elemek, amelyek a sikeres landing page-eket jellemzik.
Éppen ezért ebben a bejegyzésben 12 elemről írok, amelyeket fel tudsz használni a saját oldaladon is.

1. Landing Page Alapvető Eleme: Utős Főcím

A címsor az, ahol minden kezdődik – az érdeklődés, a figyelem és a megértés.
Ez arra ösztönzi a felhasználót, hogy maradjon, és többet tudjon meg arról, hogy mit kínálsz – vagy inkább azonnal el is hagyja az oldalt.
Az erős címsor kritikus fontosságú a sikeres céloldalak létrehozásához.

Íme, mit kell elérnie:

– A címsornak meg kell ragadnia az olvasó figyelmét.
– A címsorban meg kell tudnia a felhasználónak, hogy mi a pontos termék vagy a szolgáltatás.
– A címsornak rövidnek kell lennie. Soha ne legyen több, mint húsz szót, de lehetőleg inkább tízre korlátozódjon.

Érdemes megjegyezni azt is, hogy ha a címsor mögött vagy mellett egy olyan fotó van, amely megmutatja a terméket vagy a szolgáltatást, akkor a szövegnek már nem kell annyira részletesnek lennie.

2. Landing Page Alapvető Eleme: Meggyőző Alcím

A következő elem, amire hatékony landing oldal létrehozásakor figyelnünk kell, az az alcím.
Ha a címsor megragadja a felhasználót, akkor az alcímnek az a feladata, hogy a látogatót az oldalon tartsa. Együtt, ez a két elem alkotja a teljes landing lelkét.

Íme, mit kell szem előtt tartani létrehozáskor:

– Általában a meggyőző alcím közvetlenül a főcím alatt helyezkedik el.
– Az alcímnek meg kell erősíteni a látogatót az elköteleződési folyamatban.
– Az alcím már lehet hosszabb és részletesebb, mint a főcím.

3. Landing Page Alapvető Eleme: Képek

A vizuális tartalom a landing oldalak másik alapvető eleme.
Valójában az agy a képeket dolgozza 60 000-szer gyorsabban fel, mint a szöveget. Ez azt jelenti, hogy a landingen található képek AZONNAL hatással lesznek a felhasználókra.

Tehát a képek kiválasztása és elhelyezése közben ne feledd:

– A képeknek nagynak kell lenniük.
– A képeknek relevánsaknak kell lenniük az termék vagy szolgáltatás szempontjából. Ha egy fizikai terméket értékesítesz, fontos, hogy a landing page tartalmazzon egy képet a termékről.
– Ha szolgáltatást nyújtasz, akkor a kép elsődleges célja, hogy megragadja a figyelmet és biztosítsa a felhasználót, hogy jó helyen jár.

A képeknek kiváló minőségűnek kell lenniük.
Tekintettel a vizuális tartalom fontosságára, nem szabad figyelmen kívül hagyni a fontosságát. A fotók, grafikák és egyéb látványok a kezdetektől fogva a tervezési folyamat részét képezik akár a landing oldalon, akár a weboldalon.

4.Landing Page Alapvető Eleme: A Magyarázat

A landing oldalnak tökéletesen el kell magyaráznia azt, hogy mit kínálsz.
Végtére is, ha a látogató nem érti, mi a termék vagy szolgáltatás, akkor azonnal kilépnek és elvesztetted őket. Tehát az egyértelmű magyarázat nagyon fontos.

– Lehet, hogy a címsor folytatása a magyarázat, de úgy is megoldható, hogy teljesen elkülönülnek egymástól az elemek.
– A magyarázatnak egyértelműnek kell lennie. Mindenképp úgy írd meg, hogy a látogatóid megértsék.

Ezért a legtöbb landing oldal esetében a legjobb megoldás az, hogy a dolgokat egyszerűen jelenjenek meg. Lehet, hogy te egy “szórakoztató” és “egyedi” landinget szeretnél elkészíteni – ez rendben is van. De a legfontosabb mindig az, hogy egyértelmű legyen az információ, amit át akarsz adni.

A magyarázó szöveg helyett tehetsz fotókat is, ez sokszor könnyebben emészthető, mint egy szövegalapú magyarázat, és a legtöbb felhasználó számára sokkal érdekesebb is.

5. Landing Page Alapvető Elem: A Előnyök

Az értékteremtés olyan “innováció, szolgáltatás vagy szolgáltatás, amelynek célja egy vállalat vagy termék vonzóvá tétele az ügyfelek számára”.

Lényegében a felhasználó kérdéseire válaszol: “Mi az, amire nekem most szükségem van?”

És amikor a landing oldalra érkezik valaki, akkor az erre adott választ ki kell hangsúlyozni.
Mint ahogy a magyarázat, az „előnyök” sem feltétlen egy önálló elem. Ehelyett integrálható az oldal többi eleme közé.

Mit kell szem előtt tartani:

– Az értékteremtés egyik legjobb módja az előnyök listája. Számos magas konvertáló céloldal használ listát, hogy megmagyarázhassa termékének vagy szolgáltatásának előnyeit.
– Az előnyöknek egyértelműen a felhasználóra kell összpontosítaniuk. Ne kezdj el magadról vagy a márkádról beszélni! A cél nem az, hogy büszkélkedj a cégeddel, ez nem fogja lenyűgözni a látogatót.

Ehelyett írd le, hogy miért lesz elégedett a látogató a termékkel, szolgáltatással, miért jó neki, ha téged választ.

6. –Landing Page Alapvető Eleme: A Logikus felépítés

Fontos nagyon, hogy az elemek logikusan legyenek rendezve a landing oldalon.
A landing logikai áramlása ugyanolyan fontos, mint a maga tényleges tartalom.
A valóban érdeklődő vásárló elolvassa a tartalmat és követi a gondolkodási folyamatot.

De ha azt szeretnéd, hogy logikus és meggyőző legyen a folyamat, melyen keresztül bemutatod a terméked, úgy kell elrendezni az oldalt, hogy

– Kezdd a magyarázattal
– Folytasd az előnyőkkel
– Tégy fel a beszámolókat
– Végén legyen a CTA (call-to-acton gomb)

Egyes marketingesek kerülik a hosszú landing oldalakat, mert nem akarják elveszíteni a látogatók figyelmét. A hosszú landingek azonban hatékonyak lehetnek, amennyiben igen jól szervezettek.

Habár kisebb hierarchikus szigorúságot igényelnek, mint rövidebb társaik, a hatékony áramlás létrehozása maximálisan lehetséges.

7. Landing Page Alapvető Eleme: Írj valamit a veszteségről, fájdalomról

Vedd elő a pszichológia ismereteidet! Minden termék azért készül, hogy a használó, vásárló hiányérzetét, fájdalmát csökkentse! Ha a látogatód már az oldaladon van, akkor egy bizonyos problémájára keresett megoldást. Beszélj neki erről a problémáról és mondd el, mit veszít, ha nem téged választ!

A következőképpen érheted el ezt:

Mondd el, mit veszít a látogató, ne csak azt, hogy mit fog nyerni. A veszteségelkerülés elmélete szerint nagyobb valószínűséggel veszünk meg valami olyat, ami a fájdalmunkra gyógyír, mint olyasmit, ami szimplán örömet okoz vagy szükséges…

Mivel a fájdalom erőteljes emberi elem, a valódi emberi beszámolók gyakran nagyon hatékonyak ahhoz, hogy megbízhatóan közvetítsék ezt a fájdalmat.

Ügyelj arra, hogy enyhítsd a fájdalmat. A termék vagy szolgáltatás legyen a fájdalom ellenszere. Lényegében illusztrálnia kell egy fájdalompontot, amelyet az olvasó tapasztalhat. Ezután vond le azt a következtetést, hogy a terméked vagy szolgáltatásod adja a választ a fájdalomra.

8. Landing Page Alapvető Eleme: Írj valamit az örömről is!

Ahogy az embereknek a fájdalomcsillapítóra szükségük van, úgy kell nekünk az öröm is. Minden embert az örömszerzés vágya motivál és ez különféle formákban nyilvánulhat meg.

Kétféleképp szőheted bele a landing oldaladba:

– Mutasd meg, hogy az öröm lesz a termék vagy szolgáltatás megszerzésének a mellékhatása.
– Mutasd meg, hogy éri el a termék az érzelmi szükségletet funkcionális szerepén túl.

Annak szemléltetésére, hogy ez hogyan működik, képzeld el, hogy ízületi fájdalomcsillapító gyógyszert árulsz. Igazából csak egy tablettát árulsz, ugye?

De nem, mégsem csak egy tablettát árulsz. Szabadságot, megkönnyebbülést és örömöt értékesítesz valójában.

Ugyanez az elv alkalmazható számos különböző termékre.

Ha pl. Adidas sportcipőt adsz el, akkor nem csak olyan dolgokat árulsz, ami a vásárló lábán lesz. Tiszteletet, trendet, biztonságot, élettartamot is eladsz a cipővel együtt.

A legfontosabb úgy bemutatni a terméket, hogy érezzék, hogy pozitív érzelmi élményt is nyújt egyben.

9. Landing Page Alapvető Eleme: Vásárlói vélemények megosztása

A vásárlók szeretik tudni, hogy mások is bíznak a termékben vagy szolgáltatásban, és ezt meg is osztják egymással.
Valódi véleményeket tegyél ki a langing oldaladra! A hírességek és szakértők nagyszerűek, de nem feltétlenül szükséges, hogy ők ajánlják a terméked!

Válassz olyan ajánlókat, akik a célközönség szempontjából leginkább relevánsak.

Használj fotókat is, ha van rá mód. Fontos, hogy minden bemutatott vásárlói vélemény mellett valódi személy fotója legyen!

A véleménynek konkrétnak kell lennie. Ha csak általánosságokat írnak,az nem igazi vélemény, nem épít bizalmat! Lehetőleg legyenek benne valós számok, valódi adatok és konkrét esetek.

10. Landing Page Alapvető Eleme: Kapcsolatfelvételi módszerek megválasztása

Sok landing page, amelyet menéztem, többféle kapcsolatfelvételi móddal is rendelkezik, beleértve a telefonszámot, postacímet, az e-mail címet és a kapcsolatfelvételi űrlapot.

Néhányon még chat popupok is vannak, ahol az ügyfélszolgálati képviselő megkérdezi, hogy segítenek-e nekik.

Ezek fontos adatok ahhoz, hogy az ügyfelek megbízzanak a cégben és vásároljanak is tőled.

Íme, mit kell szem előtt tartani, ha kapcsolatfelvételi adatokat adunk hozzá a landing oldalhoz:

Biztosítsd a landing látogatót, hogy valódi vagy. Általában ez egy postacím és egy telefonszám erre pont elég.

A popupban megjelenített élő beszélgetések hasznosak lehetnek, de nem feltétlenül szükségesek. Ha szükségesnek látod, használd, de annak sincs hátránya, ha nem használsz ilyet.

A kapcsolati űrlap elemeiről itt írtam bővebben, éremes ezt a listát is átnézni.

11. Landing Page Alapvető Eleme: Garanciavállalás

Az ügyfelek szeretik a garanciákat. Garancia, függetlenül attól, hogy mi az, és hogyan jelenik meg, segíthet abban, hogy az emberek nyugodtan vásároljanak tőled.

Egyszerűen maga a szó javítja a konverzió valószínűségét:

– A garanciák sokféle formát ölthetnek. Válassz egy olyan típusú garanciát, amely a te vállalkozásodnak megfelelően működik, és írj is róla a landing oldaladom.

– A kifejezett termékgarancia (pl. Elégedettség, pénzvisszatérítés stb.) hiányában másfajta garanciát is nyújthat: például “100% nem spam garancia”.

Helyezd el a garancia szövegét a CTA közelében. Ez a közelség segíti a felhasználót abban, hogy megkapja a végső bizonyosságot, és feliratkozzon, vásároljon vagy igénybe vegye a szolgáltatásodat.

12. Landing Page Alapvető Eleme: Hatékony cselekvésre ösztönző gomb – CTA

Az utolsó dolog, hogy magas konverziós arányú landing oldalt hozzunk létre, mindenki számára legfontosabb elem: a cselekvésre való felhívás (CTA-call to action).

A cikkben felsorolt elemek egyike sem annyira fontos, mint a cselekvésre való felhívás. Végül is ez az az elem, amely arra szolgál, hogy a látogatók figyelmét felhívja.

Ez az, ami végső soron a felhasználókat az ügyfelekké alakítja át.

Tehát ezeket szem előtt tartva, itt van néhány CTA-ötlet:

  • Legyen nagy a gomb. Általában véve, minél nagyobb, annál jobb.
  • Lehetőleg ne használd a “küldés/elküldöm” szót, hanem inkább valami izgalmas, meggyőző formulát ehelyett.
  • Használj egy gombot. A felhasználókat felkészítették arra, hogy a CTA gomb legyen. Ne menj vissza az időben, amikor még szövegeket is lehetett nyomkodni. Ragaszkodj a kipróbált és bevált módszerhez. Az emberek tudják, mit kell tenniük, ha látnak egy gombot.
  • Használj egy kontrasztos színt. A nyitóoldal, a céged, a stílusjegyed és a tervezők mindegyike rendelkezik bizonyos színekkel, amelyeket használnak. A landing oldalnak is színsémája van, a gomb jelenítse ezt meg.
  • Függetlenül attól, hogy milyen színt használsz a CTA-ra, tedd azt különlegessé, láthatóvá, kiemelkedővé. Annak érdekében, hogy kiemelkedjen, a színnek ellentétesnek kell lennie a képernyő többi színével. A kontrasztos színek vonzzák a szemet, és kényszerítik a kattintást.

Összegzés

A nagy konverziós landing oldal olyan hely, ahol az ügyfelek kattintanak, az emberek vásárolnak, és a létrehozójának bevételt termel.
Tehát ne vedd félvállról!

Szerencsére egy erőteljes és nagy konverziós landing oldal létrehozása nem annyira bonyolult.

Kezdd azzal, hogy végrehajtod mind a 12 lépést amiről írtam, és máris jó úton haladsz, hogy látogatóidból ügyfelek váljanak.

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek, oszd meg!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest