Ezért készíts webáruházat!

Ha csodás termékeid vannak, saját márkád, fantasztikus ötleteid, elengedhetetlen, hogy legyen saját webáruházad is. Tudom, hogy ódzkodsz a feladattól, és legyőzhetetlen kihívásként tekintesz a webáruház készítésre, de hidd el, nem akkora kihívás, ha egy profi áll melletted. Ma már nem elegendő, ha csak közösségimédia-oldalakon népszerűsíted a termékeidet, vagy más online fórumokat használsz termékeladásra. El is mondom, miért.

A Facebook shop

A Facebook nagyon klassz lehetőség arra, hogy ingyen és gyorsan megmutasd magadat, az újdonságaidat. Hamar elérheted vele a közönségedet és mindenki napra készen követhet. (Persze ehhez nagymértékű aktivitás is kell mind a követőidtől, mind tőled.)
Viszont megvannak a maga hátránya is. A Facebook shop nehezen átlátható még akkor is, ha külön albumokba rendezgeted az árukínálatodat. Nézzünk egy konkrét példát, mondjuk, hogy ékszereket készítesz.

Példa a Facebook áruházra

Induljunk ki a legjobb esetből, vagyis hogy a termékeid egyediek, szépek, és a róluk készített fotók is jól sikerültek. Ezeknek többféle albumot kell készítened, amelyek viszont számos esetben átfedésbe fognak kerülni. Az albumaid alapesetben ezek lesznek:

  • Nyakláncok
  • Gyűrűk
  • Karkötők
  • Egyéb kiegészítők

És akkor jönnek a kérdések:

  1. Mit csinálj az ékszeregyüttesekkel?
  2. Szedd-e őket külön, vagy
  3. a fentiek miatt csak együttes eladásban gondolkozz?
  4. Mi legyen az akciós termékekkel?

Ha nyitsz külön albumot, akkor le kell venned a képeket az előzőkből, már ha időben el tudtad dönteni, hogy hová is töltsd fel.

Persze ezek a folyamatok egy webáruház készítés esetében is megvannak, annyi különbséggel, hogy ott számodra is követhetően.

Miért átláthatatlan egy Facebook áruház?

A Facebook boltban egy idő után ömlesztve jelennek meg a termékek, amelyek között nem hogy te, de a vásárló sem fog tudni eligazodni. Nem beszélve arról, hogy így az egymás mellett „összenyomott”, sűrűn megjelenő termékeid sokat veszítenek az értékükből.

  • A vásárlók rendszerint nem találják meg a keresett termékeket, mert nehezen visszakövethető.
  • Nem látják az egy ékszerhez tartozó variációkat, hiszen nem valószínű, hogy egyszerre készítesz akár 5 különböző színű medált.
  • És a legfontosabb, az sem egyértelmű számukra, mi mennyibe kerül.

Termékárak a Facebookon

A termékeidet háromféleképpen tüntetheted fel egy Facebook-oldalon:

  • a kép alatt kommentben,
  • a képhez szorosan tartozó bejegyzésként, vagy
  • magán a képen.

Ez utóbbi azért rossz megoldás, mert rengeteget elvesz a legszebb fotó minőségéből is. A végén úgy fog kinézni az albumod, mint egy olcsó szórólap. A többi lehetőség ugyan járható lenne, de beláthatod, mennyire nehézkes.

A követőid dolgát pedig az sem nehezíti meg, hogy nem lehet „kosaruk”, amelybe vásárolhatnának.

Vásárlás a Facebookon keresztül

Ahhoz, hogy valaki megvehesse tőled álmaid ékszerét, írnia kell neked, vagyis fel kell vennie veled a kapcsolatot. Tudod, hány olyan ember van, aki erre képtelen? Aki nem szeret idegeneknek írni, velük levelezésbe bonyolódni? Nem beszélve arról, hogy a vevőknek űrlapokat is ki kell tölteniük, ami csak hosszadalmassá és macerássá teszi a vásárlást. Sokan ezért is a webáruházadat keresnék fel.

És a GDPR-t még szóba sem hoztam…

Nézzük meg inkább, milyen előnyei lehetnek egy webáruháznak és mennyibe kerül az elkészítése.

Mennyibe kerül egy webáruház elkészítése?

Majdhogynem mindegy, hiszen – nincs mit kertelni –, ez a minőségi brand alapja. Ha van webáruházad, azonnal profinak tűnsz. Ez azért fontos, mert előbb-utóbb te is azt szeretnéd, hogy ne csak az ismerősi köröd vásároljon tőled.A webáruház egyetlen hátránya, hogy tényleg pénzbe kerül, nem is kevésbe. Jelenleg minimum 235 000 forint kell ahhoz, hogy készíts egyet. Ehhez pedig hozzá kell majd számolni a további fenntartási költségeket is. Egy induló vállalkozásnál ez valóban nagy érvágás lehet. Ilyenkor tényleg érdemes a Facebookkal elkezdeni a termékeladást, de aztán amint tudsz, válts át webshopra.

A webáruház készítés előnyei

  1. Egyénre, cégre szabható.
  2. Egyedi megjelenés, dizájn készíthető hozzá.
  3. Csak te rendelkezel felette, így senki nem zárhatja be egyik napról a másikra.
  4. Áttekinthető lesz a termékkínálatod.
  5. Stílusos leírások készíthetők hozzá.
  6. Elősegíti az egyszerű és könnyű vásárlást.
  7. Te és a vevőid is számon tudják tartani az előző vásárlásaikat.
  8. Nem szükséges a személyes kontakt.

Összességében tehát elmondható, hogy egy kezdő vállalkozás számára jó ötlet a Facebook áruház, hiszen gyorsan el lehet vele érni az embereket, de előbb-utóbb érdemes átváltani webshopra. A közösségimédia-felületeket pedig hagyjuk meg azután már csak az üzletünk népszerűsítésére.

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek, oszd meg!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek: