Sok kis- és középvállalkozás (KKV) rendelkezik weboldallal, de nem mindegyik használja ki annak minden lehetőségét. Egy jól megtervezett, esztétikus és informatív weboldal nemcsak a látogatók figyelmét vonzza, hanem a vásárlók bizalmát és lojalitását is növeli.
De milyen elemekre van szükség ahhoz, hogy egy KKV weboldala sikeres legyen? Összegyűjtöttem az 5 legfontosabbat.
1. Tiszta és egyértelmű cél
Egy vállalkozói weboldaladnak egyértelműen meg kell határoznia, hogy mi a célja, mit kínál a látogatóknak, és miért válasszák téged a versenytársaid helyett. A célodat már az első oldalon, a főcímben és a bevezető szövegben is kommunikálnod kell. Ne hagyd, hogy a látogatók elveszve érezzék magukat, vagy ne értsék, hogy mit csinálsz pontosan. A célodnak összhangban kell lennie a márkád arculatával és értékrendjével is.
2. Egyszerű és logikus navigáció
Ha egyéni vállalkozó vagy, a weboldaladnak könnyen áttekinthetőnek és jól használhatónak kell lennie. A menüpontoknak világosan jelölniük kell, hogy milyen tartalmakat találhatnak rájuk kattintva a látogatók és jó, ha nem túl hosszú a szöveg a menüben. A látogatóknak egyszerűen el kell tudniuk jutni az oldalon belül az érdeklődésüknek megfelelő információkhoz, vagy az általuk kívánt tevékenységhez (pl. termék megvásárlása, kapcsolatfelvétel stb.). A navigációnak minden eszközön (asztali gép, laptop, tablet, mobil) jól működnie kell.
3. Érdekes és hasznos tartalom
A vállakozásod weboldalának nemcsak szépnek, hanem tartalmasnak is kell lennie. A szövegeidnek érdekeseknek, frissnek és hitelesnek kell lenniük, és értéket kell nyújtaniuk a látogatóknak. Ne csak magadról beszélj, hanem arról is, hogy hogyan tudsz segíteni a potenciális ügyfeleidnek megoldani a problémáikat vagy kielégíteni az igényeiket. Használj rövid bekezdéseket, címsorokat, felsorolásokat és képeket a szöveg tagolására és élvezhetőbbé tételére. Ne felejtsd el frissíteni a tartalmadat rendszeresen, hogy naprakész legyen.
4. Call to action gombok
Egy vállalkozói weboldaladnak nemcsak tájékoztatnia, hanem cselekvésre is kell késztetni a látogatókat. Ehhez szükség van olyan gombokra (CTA), amelyek világosan megmutatják, hogy mit tegyenek a látogatók a következő lépésként. A CTA-k lehetnek például gombok, linkek vagy űrlapok, amelyek feliratai felszólító módban fogalmaznak (pl. „Vedd meg most!”, „Iratkozz fel!”, „Vedd fel velem a kapcsoltot!”)
5. Megbízható, stabil működés és optimalizáció
Válassz egy jó webfejlesztő céget vagy platformot, amely biztosítja a weboldalad folyamatos elérhetőségét és biztonságát. Ehhez a WordPress egy jó választás lehet. Gondoskodj arról, hogy a weboldalad jól jelenjen meg minden eszközön (asztali számítógép, laptop, tablet, okostelefon) és hogy megfeleljen a keresőoptimalizálás alapvető követelményeinek.
A te weboldalad megfelel a fenti elvárásoknak? Nézz szét a weboldal készítés szolgáltatásaim közt!