SEO tippek a weboldalad látogatottságának növelése érdekében

5 TIPP A NAGYOBB LÁTOGATOTTSÁG ÉRDEKÉBEN

A weboldal tulajdonosa és a webdizájner közt sokszor nincs egyetértés abban, hogy milyen szolgáltatás és milyen tartalom jelenjen meg a készülő weboldalon. Az hogy a leendő látogató hogyan fogja magát érezni a weboldalon – és visszatérő látogató, vásárló, ügyfél – válik-e belőle, olyan dolgoktól is nagyban függ, mint a weblap színei, a gombok, az animációk, a betűtípusok, a fotók, a kereső optimalizálás, de akár az oldal betöltési sebessége. Ezek közül a SEO valószínűleg az egyik legfontosabb, mivel a legtöbb vállalkozás szeretne a Google keresési eredmények tetején állni.

Viszont azzal, hogy webhelyét a Google-nek tervezi, és nem az ügyfelei számára, valójában hátráltatja a rangsorolását, nem pedig segíti azt.

Ez pedig azért fordulhat elő, mert épp a felhasználói élményt kell beáldozni annak érdekében, hogy megkönnyítsük a keresőmotorok számára a webhely feltérképezését. Ez pedig azt fogja eredményezni, hogy a felhasználónk kevés időt fognak a weboldalunkon tölteni, amitől pedig esik a Google-ben elfoglalt helyezésünk.

1. Mindig a felhasználónak tervezzünk először!

Kérdések, amiket minden ügyfelemnek felteszek:

Miért szeretné, ha az ügyfelek meglátogatnák a webhelyét? Mi a cél? Webáruházban való vásárlás, üzleti kapcsolatok építése, hírlevél feliratkozók gyűjtése, információ átadás? Ha ezeket tudjuk, akkor meg tudjuk határozni, hogy milyen sorrendben jelenjenek meg az információk a weblapunkon.

Miután meghatároztuk, hogy mi a cél, fontos, hogy a megírt szöveg mindig tömör és informatív legyen és olyan kulcsszavakat tartalmazzon, amelyeket az Ön látogatói a webhelyére érkezés előtt keresnek.

A felhasználóknak fontos, hogy a szöveg könnyen áttekinthető és könnyen olvasható legyen. Mindenképp mobilon is ki kell próbálni, mielőtt megjelenik a szöveg, hisz a felhasználók többsége ma már mobilon netezik.

2. Jelezd egyértelműen, hogy mit kell tennie a felhasználónak

A bekezdések közé, ha lehet, tegyél képeket, ezzel is jelezve, hogy egy új rész következik a tartalomban. Ne kelljen keresgélni az olvasónak, hogy épp melyik témánál tart. Ha át szeretne ugrani egy-egy részt, azt könnyedén meg tudja tenni. Emellett a szövegben szép nagy gombokkal – call to action – irányítsd az olvasót. Ha pl. arról írsz, hogy az általad árult bio paradicsom mennyire nagyszerű, akkor a szövegrész alá tegyél egy gombot olyan felirattal, hogy “megveszem a bio paradicsomot” és a link vigyen egyből oda, amiről írtál. Így nagyobb eséllyel veszik meg a terméked egyből, mintha még meg kellene keresniük, hogy a sok árú közt hol van a paradicsom.

3. Gyorsan legyen elérhető minden információ

És a gyorsan alatt most azt értem, hogy valóban gyorsan.

Maximum 3, de inkább 2 kattintással legyen elérhető minden a weboldaladon.

Nagyon fontos, hogy a weboldal készítésének minden szakaszában eszünkbe jusson, hogy az emberek azért jöttek az oldalunkra, mert ott olyan információ, termék, szolgáltatás van, amire nekik szükségük van. Senki sem szereti, ha ezeket a weblapon belül még keresgélni kell. A felhasználók gyorsan elmennek a weboldalról, ha úgy gondolják, mégsem azt találják ott, amiért odaérkeztek. Legyen minden átlátható és gyorsan elérhető. Sose kössük a böngészést regisztrációhoz, hírlevél feliratkozáshoz, mert látogatóink nagyobb részét el fogjuk veszíteni. Inkább egy egyértelmű, átlátható menürendszert alakítsunk ki, hogy vezessük a látogatóinkat.

4. Legyen biztonságos a weboldalad

Főleg, ha bármit is regisztrációhoz kötsz. Ha webhelyed rendkívül lassú, elavultnak tűnik, és nincs semmilyen jel arra vonatkozóan, hogy biztonságos, akkor a látogatók gyorsabban elfordulnak, mint ahogy az oldalak betöltődnek. Ha azonban webhelyed SSL-tanúsítványt használ az információ és az ügyfelek és a webhely közötti adatátvitel biztosítására, akkor azonnal biztonságossá teszi a látogatókat, és ezzel növeli az elköteleződési esélyeket.

5. Azt add, amiért a látogatók hozzád mennek

Végül fontos megemlíteni, hogy biztos azt találják-e a látogatóid az oldalon, amiért odajutottak.

Ezért ír sok marketing cég a hasznos tartalmak fontosságáról.

Gondolj a tartalomra különféle módokon – ezek blog bejegyzések, videók, új termékek vagy új képek lehetnek. Ezeket a dolgokat folyamatosan hozzá kell adni a weboldalhoz, nem elég egyszer elkészíteni a tartalmat.

Webhelyének folyamatosan meg kell újulnia, újabb és újabb tartalmakat kell kienni. Ha pedig mindez egy könnyen navigálható weblapon van amely gyors és esztétikus, az már mind a felhasználónak, mind a Google-nek nagyszerű és kiválóan fog teljesíteni!

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek, oszd meg!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek: