Barion Pixel

Weboldal készítés trendek 2018-ban

MEGMUTATOM A LEGÚJABB IRÁNYZATOKAT A WEBDESIGN-BAN!

Ha még nincs elképzelésed, nézz szét a listában, biztosan megtetszik valami!

1. ÁRNYÉKOLÁS – MÉLYSÉG

Az árnyékok használata nem újdonság, de akkor miért is emlíem meg? Bár az árnyékok már jó ideje a webes tervezés egyik legfontosabb elemei, a böngészők fejlődésének köszönhetően néhány izgalmas változatot láthatunk manapság. A rácsokkal és a parallax elrendezésekkel a webdesignerek az árnyékokkal jobban játszanak, mint valaha. Mélységet hoznak létre és a képernyőn túlmutató világ illúzióját keltik.

Az árnyékolás meglepően sok hatással jár, nemcsak a weboldal esztétikáját emeli, hanem a felhasználói élményt (UX) is fokozza. Például a lágy, finom árnyékok használata a hivatkozások megadásához nem új ötlet! De ötvözetük élénk színátmenetekkel (gradient) – mint a fenti példákon is láthatod – javítja a régi árnyékok háromdimenziós hatását.

2. VIBRÁLÓ, TELÍTETT SZÍNEK

2018. a weben határozottan az élnénk színek éve lesz. Míg régebben számos márka és tervező ragaszkodott a webes színekhez, a tervezők ma már sokkal bátrabban választanak színeket – beleértve a túltelítettséget és a vibráló árnyalatokat is, amelyekkel csodálatos látványt lehet elérni.

Ezt segíti a technológiai fejlődés is, amelyen a monitorok és a képernyők mentek át, így alkalmasabbak a gazdagabb színek reprodukálására is. Az élénk, sőt a nagyon merész színek hasznosak lehetnek az újabb márkák számára, remélve, hogy azonnal felhívják látogatóik figyelmét. De akár tökéletesek azoknak a márkáknak is, akik el akarják választani magukat a “web safe”-től és a hagyományostól.

3. MOZGÓ HÁTTEREK

Ezek az animációk olyan kis javascriptek vagy gif-ek, amelyek lehetővé teszik a mozgást a háttér részeként. Mindezt anélkül, hogy túl hosszú ideig tartanának, azzal elvonva a felhasználó figyelmét a tartalomról. Azt mondják, hogy egy kép többet mond ezer szónál, és ha még mozog is, akkor főleg. Hasonlóképpen az effajta mozgó hátterek vonzzák a felhasználó figyelmét, így a márka már néhány másodperc alatt is képese emlékezetes benyomást kelteni. Emellett az ilyen mozgóképek egyre népszerűbbek lesznek a közösségi médiában, és így a szemet gyönyörködtető reklámok is elvezetnek a weboldalunkra.

Viszont figyeljünk a méretre, mert ha sok kis mozgó gif-et teszünk ki, az jelentősen meghosszabbítja a betöltési sebességet, mely látogatóvesztéshez vezet!

4. MOBILRA TERVEZÜNK ELŐSZÖR

Mint már többször is említettem, a mobil böngészés hivatalosan is megelőzte az asztali számítógépezést. Majdnem mindenki az okostelefonon intézi az üzleti és privát ügyeit. Eleinte nehéz volt a tervezők helyzete is. Sokszor felmerült a kérdés, hogy lehet annyi információt, menüt, képeket, stb. egy ilyen kis képernyőn megjeleníteni.

De 2018-ra a mobil design is beérett. A hamburger menü használatával minimálisra csökkent a kis képernyőn menü mérete. Előfordulhat, hogy a mobil verzióban ki kell hagynunk a nagy és gyönyörű fotókat. Cserébe az ikonokat sokkal többet használhatjuk, és mostanra már olyan gyakorivá váltak, hogy a felhasználók is könnyen megérteni őket.

5. ILLUSZTRÁCIÓK

Az illusztrációk a médiában sokoldalúan használható képek, játékos, barátságos és szórakoztató elemek. A tapasztalt művészek személyre szabott illusztrációkat készíthetnek, és a márka hangzásához igazodnak.  Mindazon a márkákhoz, amelyek minden évben az egyre zsúfoltabb piacon próbálnak feltörni.

6. NAGY, VASTAG BETŰS FŐCÍMEK

A tipográfia mindig is egy erőteljes vizuális eszköz volt, amely képes személyiséget teremteni, érzelmeket kiváltani és hangot adni a weboldalon, miközben fontos információkat szolgáltat. És 2018-ban, amikor minden eszköz felbontása egyre jobb és könnyebben olvashatóak a szövegek, az egyedi betűkészletek használatának előretörése várható. Az Internet Explorer böngészőjén kívül számos böngésző támogathatja a kézzel készített betűtípusokat is, nagy szabadságot adva a tervezőknek. A nagy betűk, a kontrasztos talpas és a talp nélküli fontok irányzata dinamikus párhuzamokat hoz létre. Javítja az UX-t és mindenek előtt a látogatókat ott tartja a weboldalon.

A weboldalak számára a fejlécek kulcsfontosságú SEO elemek, és segítenek az olvasóknak, hogy a tartalmat gyorsan átlássák. A 2018-as évek elején a tervezők teljes mértékben kihasználják ezt a weboldalakon, nagy és hatásos fejléceket készítve a kreatív betűtípusokból.

7. ASZIMMETRIKUS ELRENDEZÉSEK

A 2017-es év egyik nagy változása az aszimmetrikus és nem konvencionális elrendezések bevezetése volt. Ez a webes tendencia 2018-ban továbbra is erős lesz. Az aszimmetrikus elrendezés vonzereje az, hogy egyedülálló, megkülönböztető és kísérleti jellegű.

Bár a nagy mennyiségű tartalom továbbra is hagyományos grid-alapú struktúrákat igényel, mégis az interneten elterjedt nem szokványos elrendezések használatának növekedése várható. Ez annak köszönhető, hogy a márkák egyedi, feltűnő tulajdonságokkal szeretnének kitűnni a tömegből. A kisebb cégek általában nem érdekelnek ebben az esztétikai változtatásban. A nagyobb márkák viszont, amelyek megengedhetik maguknak, hogy egy kis kockázatot vállaljanak, elvárják a web dizájnereiktől is a különleges ötleteket.

8. SZÍNÁTMENETEK

Az elmúlt néhány év során a flat dizájn sokkal inkább pasztell és lágyabb színeket kínáló webdesign trend volt, de a színátmenetek 2018-ban nagy visszatérést mutatnak. Most, a színátmenetek nagyok, élénkek és telítettek. A legnépszerűbb új felfedezés egy gradiens szűrő fotókra – remek módja annak, hogy kevésbé érdekes képet mutassunk érdekesebbnek. Egy egyszerű gradiens háttér is lehet a tökéletesen trendi megoldás, ha nincs más képed, amivel dolgozhatsz.

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek, oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Landig page – 12 fontos elem és jobban fog konvertálni az érkező oldalad

Mi az a landing page? A digitális marketingben a céloldal/landing page önálló weboldal, amelyet kifejezetten egy marketing- vagy reklámkampány céljára…
10 legjobb ingyenes WordPress sablon lelőhely

10 legjobb ingyenes WordPress sablon lelőhely

Ha úgy döntöttél, hogy nekiállsz egy WordPress alapú weboldalt létrehozni, mi is az első probléma amivel szembetalálod magad? Egyből az…
Webdesign tippek – mire figyelj a készülő weboldalad kialakításakor

Webdesign tippek – mire figyelj a készülő weboldalad kialakításakor

ADOK NÉHÁNY ÖTLETET, HOGY MIRE FIGYELJ ODA KÉSZÜLŐ WEBOLDALAD TERVEZÉSE KÖZBEN Ha most készül a weboldalad és nem vagy biztos…