Gyakran elhangzik a kérdés, hogy mi a DOMAIN NÉV?
Ha egyszerűen szeretném elmondani, akkor a domain az a www.VALAMI.hu.
A pontos megfogalmazása a wikipédia szerint:
“A tartománynév (angolosan domainnév, illetve doménnév) az Internet egy meghatározott részét, tartományát egyedileg leíró megnevezés.
A legfelsőbb szintű doménnevek – végződésük alapján – alapvetően két nagy csoportba oszthatók: nemzetközi fődomének és nemzeti domének.
A nemzetközi fődomének (Top Level Domain – legfelső szintű tartomány) közé tartozik például a .com (kereskedelmi tevékenységet jelöl), a .net (hálózatot – network-öt jelöl) vagy épp a .org (szervezet) kiterjesztésű doménvégződések.
A nemzeti domének végződései egy-egy ország nevéből képzett rövidítések (az ISO 3166-1 szabvány szerint), például: .hu – Magyarország, .at – Ausztria, .de – Németország, .fr – Franciaország, .jp – Japán.”
A domain név kiválasztása hasonló a cég nevének választásához – érdemes jól átgondolni, megfontolni, hogy mi legyen.
A domain név az te vagy a céged személyazonossága lesz az interneten; fontos, hogy olyan domain nevet válassz, amely nemcsak a vállalkozásnak jó, de könnyen megjegyezhető, megtalálható és reklámozható is.
9 tipp a tökéletes domain név kiválasztásához:
1. Legyen könnyen begépelhető.
Az online sikerhez fontos, hogy könnyen megtalálható domain nevet találj. Ha szlenget (YOU helyett U) vagy többszörös helyesírású szavakat használsz (expressz vs express), az ügyfelek számára nehezebb lesz megtalálni a weblapot.
2. Legyen könnyen kiejthető.
Ez azért fontos, mert ha csak megemlíted valakinek, telefonban mondod vagy egymásnak szóban adják át az emberek az információt, akkor könnyen félreérthető és elgépelhető egy nehezen kiejthető doman név.
3. Legyen olyan rövid, amilyen csak lehet
Ha a domain hosszú és túl összetett, akkor az ügyfelek hibásan vagy rosszul fogják írni Rövid és egyszerű a legjobb.
4. Szerepeljen benne a kulcsszó vagy a kulcsszavak, amelyre a google-ből látogatókat vársz.
Próbálj olyan üzleti kulcsszavakat használni, amelyek leírják a válallkozás tevékenységét és az általad kínált szolgáltatásokat. Ha például egy bútorfelújító vállalkozásod van, regisztrálj olyat, mint pl: butorfelujitas.hu
A kulcsszó kutatáshoz ITT találsz segédletet és online eszközöket.
Add meg azokat a kulcsszavakat, amelyeket az emberek begépelnének, ha a termékedre vagy a szolgáltatásodra keresésnek.
Segít javítani a google-ben elfoglalt helyezésed (ami növeli a forgalmat).
5. Célozd meg a várost is akár, ahol a vállakozásod található.
Pl. az előbbi bútorfelújítási cégnál maradva, ha Szegeden vagy: butorfelujitasszeged.hu lenne a tökéletes választás.
6. Ne legyenek benne számok vagy kötőjelek.
A számokat és a kötőjeleket gyakran félreértik. Az emberek, akik hallják a weboldal címét, nem tudják, hogy egy számot (5) használnak-e, vagy ki van-e írva (öt) vagy elfelejtik a kötőjelet. Ha szüksége van ezekre a domainben, regisztrálj néhány különböző változatot, arra az esetre, ha könnyen eltévesztik a látogatók.
7. Legyen könnyen megjegyezhető.
Több millió regisztrált domain név létezik, ezért fontos, hogy egy olyan domainod legyen, amely fülbemászó és emlékezetes. Miután találtál egy számodra megfelelőnek tűnő nevet, odsz meg a közeli barátokkal, hogy megbizonyosod róla, hogy ez vonzó és mások számára érthető lesz. Gyors megoldás: Van egy nagyszerű ötleted egy domainhez? Regisztráld be, mielőtt valaki más megvenné.
8. Nézz utána, hogy ne legyen összetéveszthető a konkurenciával.
Fontos, hogy konkurenciát kutass, mielőtt domain-t választasz. Nem jó, ha egy másik cég domain neve nagyon hasonló csengésű vagy esetleg csak a.hu/.eu végződésben tér el.
9. Kerüljd a védjegyek megsértését
Óvatosnak kell lenned, mert az sem jó, ha „csak” összetéveszthető a domain neved egy védett márkáéval!
Ez mindkét fél számára problémás lehet. Ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább beszélj egy ügyvédvel vagy jogi szakemberrel, minthogy baj legyen.