Szeretnél egy biztonságos WordPress weboldalt, amit nem tudnak feltörni a hackerek? Akkor ezt a cikket neked írtam! Itt bemutatom, hogyan tudod egyszerűen és ingyen megvédeni a WordPress weboldaladat a leggyakoribb támadásoktól, és hogyan készíthetsz automatikus biztonsági mentéseket, ha mégis baj lenne.
A WordPress egy nagyon népszerű rendszer, ami sok előnnyel bír, de sajnos ez azt is jelenti, hogy sokan próbálkoznak kihasználni a gyengeségeit. A legtöbb WordPress oldal nem rendelkezik megfelelő biztonsági beállításokkal, ami könnyű célponttá teszi őket. Pedig néhány egyszerű lépéssel sokat javíthatunk az oldalunk védelmén.
Az első dolog, amit mindenképpen tegyünk meg, hogy frissítsük a WordPress verziót és a bővítményeket. A frissítések nem csak új funkciókat hoznak, hanem javítják a hibákat és a sebezhetőségeket is. Ha elhanyagoljuk ezt a feladatot, akkor ki vagyunk téve az újabb támadásoknak.
A második dolog, amire figyelnünk kell, hogy erős jelszavakat használjunk. A gyenge jelszavakat könnyen kitalálhatják vagy feltörhetik a bruteforce módszerrel. Ezért érdemes olyan jelszót választani, ami legalább 8 karakter hosszú és tartalmaz nagy- és kisbetűket, számokat és speciális karaktereket. Ha nehéz megjegyezni ilyen jelszót, akkor használhatunk egy jelszókezelő programot is.
A harmadik dolog pedig az automatikus biztonsági mentés beállítása a WordPress-ben. Bármit csinálunk is az oldalunkkal, mindig lehet valami váratlan probléma vagy hiba. Ilyenkor nagyon jó érzés tudni, hogy van egy másolatunk az adatbázisról és a fájlokról egy felhő alapú tárhelyen. Így ha bármi történne az oldalunkkal (pl.: vírusfertőzés vagy adatvesztés), akkor könnyen vissza tudjuk állítani az eredeti állapotot.
Hogyan csinálhatunk automatikus biztonsági mentést?
Erre több lehetőségünk is van: fizetős szolgáltatások vagy ingyenes bővítmények segítségével. Én most egy ingyenes bővítményt mutatok be nektek: az UpdraftPlus-t.
Az UpdraftPlus egy nagyon egyszerűen használható plugin, ami lehetővé teszi nekünk, hogy időzített mentéseket készítsünk az oldalunkról és elmentse őket valamelyik felhő alapú tárhelyre (pl.: Google Drive vagy Dropbox). Így ha valami baj lenne az oldalunkkal (pl.: feltörik vagy lefagy), akkor pár kattintással vissza tudjuk állítani azt.
Hogyan telepítsük és állítsuk be az UpdraftPlus-t?
1. A WordPress admin felületen menjünk a Bővítmények > Új hozzáadása menüpontra, és keressük meg az UpdraftPlus bővítményt. Kattintsunk a Telepítés gombra, majd az Aktiválás gombra.
2. A bal oldali menüsorban kattintsunk a Beállítások > UpdraftPlus Backups menüpontra. Itt láthatjuk az aktuális mentéseinket (ha vannak), illetve itt tudunk új mentést indítani vagy visszaállítani egy korábbi mentést.
3. Kattintsunk a Beállítások fülre. Itt tudjuk megadni, hogy milyen gyakran szeretnénk automatikus mentéseket készíteni (pl. napi, heti vagy havi), illetve hogy hány darabot szeretnénk megtartani belőlük.
4. Válasszuk ki azt a tárhelyet, ahová szeretnénk elmenteni a mentéseinket (pl. Google Drive). Ha választottunk egy külső tárhelyet, akkor kövessük az utasításokat arra vonatkozóan, hogyan tudjuk összekapcsolni azt az UpdraftPlusszal (pl. engedélyezni kell az API-t).
5. Válasszuk ki azt is, hogy milyen részeit szeretnénk lementeni a weboldalunknak (pl. adatbázis, fájlok, bővítmények stb.). Ha nem akarunk valamit lementeni (pl. WordPress alapfájlokat), akkor jelöljük ki azt kizárásra.
6. Görgessünk lejjebb és kattintsunk a Változtatások mentése gombra.
7. Ha mindent beállítottunk, akkor kattintsunk vissza a Backup/Restore fülre és indítsunk el egy manuális mentést a Mentés most gombbal.
8. Amikor elkészült a mentésünk (ez eltarthat néhány percig), akkor látható lesz egy lista alul az elérhető mentésekről. Itt tudjuk letölteni őket saját gépünkre vagy visszaállítani őket egy másik szerverre vagy domainre.
Reméljük ez segített abban, hogyan legyen biztonságos WordPress weboldalad, hogyan telepítsd és állítsd be az UpdraftPlus bővítményt! Ha tetszett ez a blogbejegyzés vagy kérdésed van, írj nekem!