Mire figyelj, ha most indítasz vállalkozói weboldalt?

Egy weboldal az online otthonod

Ha most indítod el vállalkozásodat, valószínűleg ez az egyik legizgalmasabb – és legfélelmetesebb – időszak az életedben. A logó, a márkanév, az Instagram – minden alakul, és eközben egyre többen mondják: „Kellene egy weboldal is!”

Igazuk van. A weboldalad nemcsak szimpla névjegykártya, hanem a digitális otthonod, a vállalkozásod bizalmi alapja. De mire figyelj, ha még sosem csináltál ilyet? Összegyűjtöttem neked a legfontosabb szempontokat, nőként, női vállalkozóknak.

1. Ne a tökéletességre törekedj, hanem az indulásra

Sok női vállalkozó ott akad el, hogy „még nem tökéletes a szöveg” vagy „a logóval nem vagyok elégedett”. Ez teljesen érthető – de ne hagyd, hogy ez megbénítson! Egy egyszerű, letisztult weboldallal máris elindulhatsz, és később finomíthatod.


2. Legyen egyértelmű, mit csinálsz és kinek segítesz

Amikor valaki megnyitja a weboldalad, 3 másodpercen belül tudnia kell:

  • Ki vagy
  • Miben tudsz segíteni
  • Kinek szól a szolgáltatásod

Használj világos főcímet az első szekcióban (ez az úgynevezett „hero section”), például:

„Segítek női vállalkozóknak önazonos weboldalt készíteni – stressz nélkül”

Ez több, mint marketing. Ez egy üzenet, amitől az olvasó érezni fogja: „Ez rólam szól.”


3. Ne feledkezz meg a bemutatkozásról

Sokan hajlamosak kihagyni a személyes bemutatkozást vagy túl formálisra venni. Pedig a mai vásárlók – főleg nők – kapcsolódni szeretnének.
Írj magadról barátságosan, emberien:

  • Miért csinálod, amit csinálsz?
  • Milyen értékek fontosak neked?
  • Mit szeretnél adni másoknak?

4. Legyen könnyű kapcsolatba lépni veled

Ez az egyik legnagyobb hiba: az elérhetőségek el vannak rejtve. Tedd ki jól láthatóan:

  • Email cím
  • Kapcsolati űrlap
  • Közösségi média linkek

Bónusz tipp: adj lehetőséget időpontfoglalásra vagy ingyenes konzultációra, ha szolgáltatást kínálsz.


5. Mobilbarát megjelenés – elengedhetetlen

A legtöbb látogatód mobilról fog érkezni. Egy rosszul megjelenő mobilnézet elriasztja az érdeklődőket. Ezért olyan weboldalra van szükséged, ami reszponzív, azaz minden eszközön jól néz ki. (Ha WordPress-t használsz és jól megválasztod a sablont, ez már félig meg is van.)


6. Használj saját képeket, ha tudsz

A stock fotók hasznosak, de ha meg tudsz mutatkozni néhány jó minőségű saját képen – az hatalmas bizalmi plusz. Nem kell profi fotós (bár jó, ha van), de egy barátnő vagy egy természetes portré csodákra képes.


7. A weboldalad fejlődni fog – és ez így van jól

Nem kell, hogy az első verzió végleges legyen. A legjobb weboldalak is hónapok, évek alatt formálódnak. A lényeg: elindulj vele, és legyen benne a Te energiád, stílusod, hangod.


Összefoglalás

Egy női vállalkozás weboldala nem csak információt ad – hanem érzést közvetít. Legyen letisztult, bizalomkeltő és tükrözze, ki vagy Te. Nem kell tökéletesnek lennie – elég, ha őszinte, emberi és elindul.

Ha szeretnél segítséget egy ilyen weboldal megalkotásában, örömmel segítek – hiszen pont ezért hoztam létre a PixMeUp-ot. 💖

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek, oszd meg!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest