Hogyan legyél sikeres új márkáddal?

Elindítottad az új vállalkozásod, a saját márkádat, megvannak a szolgáltatásaid, a termékeid, de mégis úgy érzed, jól jönne egy kis segítség az indulásban? Nézzük meg, melyek azok a jól bevált lépések, amelyek egy új márka indulásakor segíthetnek számodra is!

A sikeres márka megjelenéshez vezető út általában hosszú és kihívásokkal teli lehet, különösen akkor, ha kezdő vállalkozó vagy. De ezt az utat le tudod rövidíteni, ha figyelembe veszel néhány, már kipróbált, mködő javaslatot!

Legyél autentikus és kövesd az egyedi stílusodat

Az egyedi stílus rendkívül fontos a neten, főleg, ha női vásárlóid, mergendelőid vannak. Így ha olyan márkát álmodtál meg, amit nagyon szeretni fognak (ki ne akarna ilyet?), akkor nem szabad, hogy másokhoz hasonló vagy másokkal összetéveszthető legyen az arculatod. Az egyedi stílus, amely magában hordozza a te személyiségedet és értékeidet, kiemelheti a márkádat a tömegből.

Ez a stílus megjelenhet az arculatodban, az írási, blogolási stílusodban, de akár a videóidban is.

Legyen személyre szabott és célzott a kommunikációd a márkaépítés folyamán

Az emberek szeretik az interakciókat, szeretnek kapcsolódni valakihez, tartozni valahová. Ezért olyan márkákat keresnek, amelyeknél úgy érzik, hogy épp hozzájuk szólnak, ahol személyre szabott üzeneteket kommunikálnak feléjük. Amikor kommunikálsz a megrendelőiddel, fontos, hogy érzelmileg és intellektuális szinten is elérj hozzájuk. Úgy értem, hogy amellett, hogy elmondod, miért a te terméked a legjobb, megpróbálsz az érzésekre is hatni. Ezt gyakran személyes történetek mesélésével tudod a legjobban elérni. Mondd el, hogyan lettél, az aki vagy, hogyan született meg az ötlet benned, hogy elindítsd a vállalkozásod.

Keress kapcsolódási pontokat a vásárlóiddal – pl. kisgyerekes anyukák, külföldön élők, home office-ban dolgozók… és meséld el ennek a létnek a jó és a rossz oldalait is. Így sokkal emberibben és szerethetőbbnek fogsz tűnni a megrendelőid szemében, mintha egy arc nélküli weboldal lennél.

Nagyon gyakran hallom az ügyfelelimtől, hogy „Jaj, de én nem tudok miről írni, én nem vagyok elég érdekes, amit írok, már 1000x megírák előttem…” és így tovább…. Igen, ismerem az érzést. Ezen érdemes felülkerekedni, mert a te stílusodban a te saját mondanivalódat CSAK TE tudod előadni.

Használd ki a közösségi médiát

Az online jelenlét rendkívül fontos mindenkinek, nem csak azok számára, akik a fiatalabb korosztályokat célozzák meg. Mivel még a 70 éves anyukám is fent van a Facebook-on, így már nem is kell leszűkíteni a „fiatalabb” korosztályra a social média célközönségedet sem. Az online kommunikáció, és különösen a közösségi média szuper eszköz lehet a márkád bemutatásához. Fontos, hogy legyen kész, személyes arculatod – amely tükröződik a weboldaladon – de még fonotsabb, hogy ezt kövesd a közösségi médiában is. Legyenek egységesek az Instagram és Facebook posztjaid, egységes színeket, bettípusokat, formákat használj hosszabb időn keresztül. Ha szeretnéd, készítek neked személyes Canva sablont és máris egyszerűbb lesz a posztolás!

Érdemes egyébként nem csak a Facebook-ra koncentrálni, hanem akár az Instagram-ra, Youtube-ra vagy a Tiktok-ra is gondolni.

Készíts minőségi, valóban hasznos tartalmakat

Ez amiatt fontos, mert így szakértőként tudsz megjelenni a célközönséged szemében. Ebből az követlezik, hogy nem is fog rajtad kívül más eszükbe jutni, ha a te szolgáltatásodra lesz szükségük. De nem tudod, hogy honnan szerezhetsz egyáltalán olvasókat, közönséget a tartalmad számára?

A közösségi médiát már említettem, de emellett érdekes lehet még a márkaépítésdhez:

  • blogolás – így a weboldalalra nem csak a szolgáltatásaid, hanem a cikkeid miatt is érheznek majd a látogatók, akikből egy idő után vásárló is lehet,
  • Google hirdetés – egy ideig érdemes hirdetned is akár,
  • keresők: szintén a Google, de itt a képekhez a Pinterest vagy videókhoz, shorts-okhoz a Youtube is,
  • Podcast-ok készítése, pl. én imádom Smith Andi heti coaching podcastjait
  • jelenj meg szakértői weboldalakon szerzőként, előadóként vagy akár konferenciákon is részt vehetsz, ha lehetőséged nyílik rá.

Dolgozz együtt szakemberekkel a márkád építésén

Én mindig azt az elvet vallottam, hogy én mindnent meg tudok csinálni, nekem nem kell külön marketinges, ppc szakember, fotós, szövegíró, stb…. inkább megspórolom ezek árát és majd én megcsinálom!

Ez egy ideig működik, de amikor már nincs rá időd, mert helyette inkább dolgozol, akkor könnyen el lehet hanyagolni sajnos. Viszont sokkal profibbnak hat egyébként egy fotó, ha az nem selfi (nem úgy, mint az enyém… jajj…), egy profi arculat logóval, mint egy stock logó, pénzt spórolsz, ha nem te állítod be a hirdetéseidet, hanem szakember, stb… A szövegírást egyébként meg tudom neked tanítani is akár, így eleinte még a szövegírót ki tudod váltani könnyedén.

Ha ezeket a fenti javaslatokat megfontolod és elkezded szépen lassan beépíteni a márkád bevezetésekor a mindennapjaidba, akkor jönni fognak az eredmények is!

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek, oszd meg!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek: