„Nem tudom, mit írjak magamról…” – talán ez a leggyakoribb mondat, amit egy weboldal készítésénél hallok. Pedig a „Rólam” oldal nem csupán egy kötelező menüpont, hanem az egyik legerősebb eszközöd arra, hogy kapcsolatot teremts. Csak épp nem úgy, ahogy elsőre gondolnád.
Miért fontos ez az oldal?
A látogatód nem (csak) kíváncsi rád, hanem Ő magát keresi a weboldaladon. Azt akarja érezni, hogy értesz hozzá, hogy láttál már hasonló helyzetet, és hogy megbízhat benned.
Ez az oldal dönti el, hogy a „szimpatikus” ismeretlenségből bizalmi kapcsolattá alakul-e a látogatói élmény.
A nagy félreértés: nem rólad szól
Sokan életrajzot írnak ide. Vagy éppen egy kínos, hivataloskodó önbemutatkozást. Az eredmény? Hideg, semmitmondó szöveg, amit átgörgetnek.
De a jó „Rólam” oldal nem önéletrajz.
Ez egy tükör. Olyan tükör, amiben az olvasód saját magára ismer – és közben észrevétlenül hozzád kezd el kötődni.
Három alappillér: így épül fel egy ütős „Rólam” oldal
1. Történet – az emberi kapcsolódás
Itt jön be az a rész, amitől valaki azt mondja: „Pont ilyet kerestem!”
Mesélj el egy mini történetet: miért kezdtél ebbe bele, miért fontos neked ez a terület? Nem kell nagy dráma. De a személyesség itt aranyat ér.
Példa:
„Nem vagyok fittness edző végzettségű. De 9 éve segítek nőknek megtalálni a mozgáshoz vezető utat online térben – és ennél jobb dolgot el sem tudnék képzelni.”
2. Szemlélet – hogyan dolgozol, mire számíthatnak?
Itt érkezik el az olvasó a „működnénk együtt?” kérdéshez. Mi jellemez téged? Mi az, amit fontosnak tartasz?
Használhatsz értékeket, kulcsszavakat, saját megfogalmazásokat – de csak őszintén. Az emberek az embert keresik, nem a PR-mondatokat.
Példa:
„A célom nem az, hogy a weboldalad szép legyen – hanem hogy azt érezze a látogatód: végre valaki megértette, mire van szükségem!”
3. Megoldás – mit tudsz adni az olvasódnak?
Ez az a rész, ahol finoman, de egyértelműen megmutatod: miért jó, ha veled dolgozik.
Nem kell termékbemutató – inkább mutasd meg, hogy érted az ő problémáját.
Példa:
„Ha most azt érzed, nem tudod, hogyan kezdd el, vagy mi hiányzik a jelenlegi weboldaladból – segítek tisztán látni. Nem csak dizájnt kapsz, hanem stratégiát is.”
Mit kerülj el, ha nem akarsz elveszni a zajban?
Ne írj önéletrajzot
Senkit nem érdekel a 2005-ös OKJ. Csak akkor, ha épp az az év az, amikor vállalkozóvá váltál, és ez egy fordulópont volt.
Ne használj üres kifejezéseket
„Elkötelezett vagyok az ügyfeleim sikere iránt…” – ezt mindenki leírja. De ha konkrét példát írsz egy ügyfélsztorira, máris hitelesebb vagy.
Ne írj harmadik személyben
„Kata 2017-ben alapította a vállalkozását…” – ne csináld. Ez távolságot teremt. Te vagy ott, nem egy narrátor. Tudom, ez divatos lett mostanában , angolszász oldalakról átvett üzleti formula, de inkább ne!
Segítő kérdések, ha elakadsz (spoiler: ebből lesz majd letölthető PDF is)
Milyen érzése van annak, aki hozzám fordul?
Mi az, amitől igazán büszke vagyok a munkámban?
Milyen értékek mentén dolgozom?
Miért hiszem, hogy pont én tudok neki segíteni?
A legjobb „Rólam” oldal nem az, ami rólad szól. Hanem az, amiből az olvasód érzi, hogy rá gondoltál.
Amitől azt mondja:
„Ő érti, hol tartok most. Akkor talán elindulhatunk együtt és vaalmi csodás születik.”
Ha szeretnéd, segíthetek a saját „Rólam” oldalad finomhangolásában is – akár újraírni, akár átnézni. De addig is: írj magadról bátran. Csak ne magadnak – hanem annak, akit vársz.
Nem tudod, mit írj a „Rólam” oldalra, hogy ne tűnj túl személyesnek – de ne is legyél unalmas?
Ez az ingyenesen letölthető segédlet segít megtalálni az egyensúlyt a hitelesség és a szakértői jelenlét között.
Kapsz 5 lényegre törő kérdést, amit érdemes megválaszolnod írás előtt, plusz egy gyors check-up listát is, hogy tudd, jó úton jársz-e.
Ha azt szeretnéd, hogy ne csak szimpatikusnak, hanem profinak is lássanak – ez a PDF neked szól.