Barion Pixel

Kreatív ötletek webhelyekhez – a domaintől az elrendezésen át a tartalomig

Egy tökéletes weboldal megalkotása nehéz feladat, számtalan apróság kell a sikerhez, ám mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy az alapok rendben legyenek. Adunk néhány tippet a legfontosabb alkotóelemekhez, azaz a domainhez, az elrendezéshez és a tartalomhoz.

A domain Amikor a domaint említjük, egy tartománynévről beszélünk, ami meghatározza a világháló egyetlen, apró részét. Ez a honlapod. Minden azzal indul, hogy kitaláld a megfelelő domain nevet, amely tükrözi a céged, vállalkozásod arculatát, egyben alkalmas a keresőoptimalizálási célokra. Ha ez megvan, ellenőrizni kell, szabad-e a kinézett URL. A domain regisztrációja pár perc alatt elvégezhető, egyszerű folyamat, rengeteg lehetőséget találni erre az interneten, ilyen felület az ionos.hu oldal is. Jó hír, hogy akkor sincs tragédia, ha a kinézett webcímet már lefoglalták, a legtöbb kereső ugyanis felkínál alternatív változatokat, amelyek között találni az eredetihez felérőket. Fontos, hogy egy domain megvásárlásánál figyeljünk arra, milyen szerveren tárolják azt, illetve milyen biztonsági előírásoknak felelnek meg. Egy domain lehet nemzeti, ezek végződnek hazánkban .hu utótaggal, míg a nemzetközi oldalakhoz olyan „zárókarakterek” tartoznak, mint a .com, a .net és a .org. Ezek a jól bevált megoldások, de találhatunk egyedi, ötletes, újszerű lehetőségeket is.
Az elrendezés Ha megvan a tökéletes ötlet és domain, ki kell találni, hogyan nézzen ki az oldalad. Egyetlen, legördülő adathalmaz legyen vagy aloldalakra bontott, szerteágazó tartalomtár? Mindkettő mellett találni érveket, minden attól függ, mire használod majd az oldalt. Ami a keresőoptimalizálást illeti, ahhoz javasolt a minél mélyebb tartalomstruktúra, ez sok szöveget jelent, amelyek elhelyezéséhez aloldalakra lesz szükség. Találni jó sablonokat a különböző szolgáltatóknál, ezek közül egyet kiválasztva, azt a saját képedre formálva tetszetős, dizájnos végeredményt kaphatsz. Ennek az az előnye, hogy nem kell mindent egyedül kitalálni, viszont egész biztos, hogy nem lesz teljesen egyedi a felület. Ha törekszel a különleges megoldásokra, az egyediségre, keress meg egy dizájnert, aki hosszú és fáradtságos munkával képes teljesen újat alkotni – ennek azonban jelentős költsége lesz. Az minden esetben fontos, hogy a honlap elrendezésének kialakításánál az első helyen szerepeljen a user experience, azaz a felhasználói élmény: ha ezt elhanyagolod, hiába jutnak el a látogatók az oldaladra, egy rossz tapasztalattal azonnal visszafordulnak onnan, és jó eséllyel örökre el is veszted őket.
A tartalom Elengedhetetlen, hogy a honlapodon egyedi tartalom legyen, ami a szövegezést illeti. Ezt megírhatod magad is, de a legtöbb esetben nem tudsz majd megfelelő minőségű, a SEO-szempontokat szem előtt tartó szövegezést alkotni. Ehelyett érdemes egy marketing szövegíró segítségét kérni, megadni számára minden információt és javaslatot a munkához, majd szakmai szemmel átnézni a végeredményt. Egy szakember sosem tud olyan távolságtartással, felülnézetből írni egy témáról, mint egy külsős szövegíró, egész egyszerűen azért, mert túl jól ismeri az adott területet. Ez a szakmaiság szempontjából kiváló, ám a közérthetőségre is ügyelni kell, amikor a felhasználók széles táborát szeretnéd elérni. Ami a fotókat illeti, használhatsz a képmegosztókon megvásárolható fájlokat, ám itt is jobb döntés, ha csinálsz egy saját fotózást – hitelesebbé válik tőle az oldal.

Ha hasznosnak találod a cikket, kérlek, oszd meg!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: pinterest
Pinterest

Ezek is érdekelhetnek:

Miért vágjunk bele az online kereskedelembe?

Miért vágjunk bele az online kereskedelembe?

Webáruház a nulláról? Saját vállalkozásba kezdeni sosem egyszerű feladat. Ennek ellenére is sokszor ez a lehető legjobb út, amit választhatunk…
Mi az a PPC? Hogyan lehetsz te is PPC online marketing szakértő?

Mi az a PPC? Hogyan lehetsz te is PPC online marketing szakértő?

Ha megnyitottad ezt a cikket, abban megegyezhetünk: érdekel a PPC, vagy legalábbis tudod mi az. Ha mégsem, akkor eláruljuk: az…
Mit várhatsz el vállalkozóként a könyvelődtől?

Mit várhatsz el vállalkozóként a könyvelődtől?

5+1 dolog, amit minden vállalkozó elvárhat a könyvelőjétől Tanácsadást nyújt Ha üzleti tevékenységbe fogsz, a legjobban akkor jársz, ha már…